21.4.12

Οι LIVE in HD αναμεταδόσεις του ΟΜΜΘ από τη MET(απόηχος)


Την άποψή μου για τις αναμεταδόσεις και το κόστος τους την έχω αναρτήσει παλαιότερα εδώ και εδώ. Οπότε δε θα επεκταθώ επί τούτου (θα προσπαθήσω δηλαδή όσο μπορώ). 

 Δυστυχώς πρέπει να ομολογήσω πως πέρασα πολύ δύσκολα στη LIVE HD αναμετάδοση (ο Θεός να την κάνει βέβαια τέτοια) της Traviata από τη ΜΕΤ (και μέσω δορυφόρου) στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης... 

Θα προσπαθήσω να βάλω σε μια σειρά συναισθήματα, αγανάκτηση και σκέψεις... Η αναμετάδοση γίνεται στις νέες εγκαταστάσεις του Μεγάρου, σε ένα κινηματοθέατρο πολύ όμορφο. ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ. Γιατί, η οθόνη, οι διαστάσεις της, η ποιότητα της εικόνας και τα ηχεία υψηλής ευκρίνειας(?) δίνουν ένα οπτικο-ηχητικό αποτέλεσμα κινηματογράφου δεκαετίας του '80.

Η ποιότητα της αναμετάδοσης λοιπόν ήταν τέτοια που θα έπρεπε να αντιστοιχεί ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ σε μια τιμή κινηματογραφικού εισιτηρίου και δε μπορώ να μην αγανακτήσω, γιατί τα πλήρωσα αυτά τα 25 ευρώ για να είμαι απολύτως σίγουρη για όλα όσα είχα ακούσει... Το μόνο, το ένα και μοναδικό ελαφρυντικό, που ίσως θα έδινα για το ακουστικό μονάχα μέρος της αναμετάδοσης, είναι πως με τις 'ψείρες' που χρησιμοποιούν οι τραγουδιστές στη Metropolitan Opera, ο ήχος χάνει την αυθεντική του μορφή, συνεπώς η μεταφορά του δορυφορικά ενδεχομένως να αλλοιώνει ως ένα σημείο την ποιότητά του. Πάραυτα, το γράφω με πάσα επιφύλαξη. Οι Αμερικάνοι σε τεχνολογικά θέματα είναι ιδιαιτέρως αποτελεσματικοί. Οι φωνές πάντως, ακούγονταν 'μπουκωμένες' ηχητικά...

Για την παράσταση τώρα... H αγαπημένη Natalie Dessay δεν έχει δυστυχώς τη φωνή που χρειάζεται η Traviata, ούτε την προσωπικότητα. Δεν της πηγαίνει ο ρόλος. Ωστόσο, το λυπηρό της υπόθεσης είναι ότι προφανώς ασθενούσε και το αποτέλεσμα ήταν αποκαρδιωτικό. Βραχνή μεσαία περιοχή με αέρα, χαμηλή περιοχή δεν υπήρχε, έχασε το ντο του Sempre Libera, ευτυχώς η ψηλή περιοχή ήταν σε καλή κατάσταση. Νομίζω πως δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για την ψυχολογία, το νευρικό σύστημα και τη φωνητική υγεία ενός κλασικού τραγουδιστή από το να πρέπει να τραγουδήσει άρρωστος. Όλη αυτή την αγωνία την έβλεπες και στο πρόσωπο της, εκεί χάθηκε και το παιχνίδι της σκηνικής παρουσίας... Ας μην ξεχνάμε ότι τα συμβόλαια σε αυτό το επίπεδο έχουν πολύ ψηλά κασέ και η ακύρωση είναι απαγορευτική... Καλός ο Alfredo του Matthew Polenzani, ωραία φωνή, φραζάρισμα, αλλά υπερβολικά χαμηλών τόνων και πολύ αδύναμος σκηνικά. Τον Dmitri Hvorostovsky 'πατέρα' δεν τον κάνεις με τίποτα στο έργο! Είχε μια τόσο γοητευτική παρουσία σε όλα τα επίπεδα.  Εξαιρετική η ορχήστρα της Met και ο μαέστρος Fabio Luisi. 

Το εικαστικό μέρος ήταν αφαιρετικό... ωστόσο, όταν αποφασίζεις μια μινιμαλιστική προσέγγιση πρέπει να έχεις μια πολύ δυνατή άποψη, ειδικά σε τέτοια έργα εποχής... Οι Αμερικάνοι έχουν το χρήμα... αλλά-συμπαθάτε με-όχι και την αισθητική. 

 Στα παραλειπόμενα... η παράσταση είχε μόνο ένα διάλειμμα μετά την πρώτη πράξη γύρω στα 20 λεπτά και 2-3 πράξη ήταν συνδεδεμένες. Στο τέλος της πρώτης πράξης οι πρωταγωνιστές έδωσαν συνέντευξη για την αναμετάδοση!!! Αυτό το πράμα που κάνει η MET είναι εξουθενωτικό για τους τραγουδιστές... Αλλά όπως είπα είναι πολλά τα λεφτά, καρδιά μου...

Συμπερασματικά. Μωρέ δεν ντρέπονται καθόλου στο ΟΜΜΘ που χρεώνουν τέτοιο θέαμα 25 ευρώ; ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΜΜΘ, ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΚΟΣΤΟΣ!!! (Η αίθουσα ήταν ΦΙΣΚΑ ΠΑΝΤΩΣ!) 

ΥΓ. Παραθέτω και το εισιτήριο γιατί στο παρελθόν κατηγορήθηκα ότι επωφελούμαι από εκδηλώσεις του Μεγάρου και είμαι τζαμπατζού. Θα το λέω πάντα. Στις δεκάδες εκδηλώσεις που έχω παρακολουθήσει στο ΟΜΜΘ ζήτημα να μου έχουν δοθεί 1-2 προσκλήσεις. 


14 comments:

mahler76 said...

ώστε τέτοια χάλια. κρίμα.

Gloriana said...

Τέτοια χάλια και άλλο τόσο...

Anonymous said...

Εγώ σε δορυφορικό στο σπίτι μου (με καλό εξοπλισμό) τα ακούω τέλεια (όσα έχω δει). Οι "δορυφορικάκιδες" και τα ψώνια με AV (άσχετοι παντελώς με το θέμα), παρακολουθούν την ΜΕΤ-HD μόνο και μόνο γιατί ήταν από τους πρώτους που ξεκίνησαν μεταδόσεις Full-HD σε υψηλό και ανεκτό επίπεδο. Έχουν καλύτερο know-how. Φυσικά έχουν κυκλοφορήσει και Digital Grabs από τους δορυφόρους αν ψαχτεί τε λίγο ή ακόμα καλύτερα κρατήστε τα 25Ε και αγοράστε ticket από την MET να δείτε με λιγότερα λεφτά προηγούμενες παραστάσεις της ΜΕΤ σε Full HD (στον ιστότοπο της ΜΕΤ πολλά περισσότερα). H καλύτερη παράσταση τους ήταν ο Don Giovanni, με τον Siegfried να ακολουθεί. Η ορχήστρα της ΜΕΤ είναι αψεγάδιαστη ορχήστρα με εξαιρετικά γρανιτένιο ήχο. Πολύ μ' αρέσει αυτό σε μια ορχήστρα.

Για το ήχο στο ΜΜΘ. Μην περιμένετε πολλά. Οι ηχητικές εγκαταστάσεις (για την αναπαραγωγή ήχου στις αίθουσες) είναι επιπέδου σεμιναρίων και εκδηλώσεων και σε καμιά περίπτωση δεν θα εξυπηρετούσε τις ηχητικές ανάγκες συναυλίας ή ακόμα και σινεμά. Τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα σε μια αίθουσα κινηματογράφου όπως τα Village, ODEON κ.λπ γιατί έχουν καλύτερο εξοπλισμό αναπαραγωγής εικόνας και ήχου. Μιλάω για αναπαραγωγή και όχι για καταγραφή (recording) όπου εκεί πραγματικά έχουν καλό εξοπλισμό για ηχογραφήσεις (ειδικά το ΜΜΑ έχει εξαιρετικό στούντιο).

Στο θέμα της όπερας. Για Traviata η Dessay δεν θα μου πήγαινε ποτέ, είναι ρόλος που δεν ταιριάζει. Προσωπικά δεν ασχολήθηκα. Άκουσα και είδα χτες σε μορφή κονσερτάντε την Carmen με την Kozena και τον Jonas Kauffman, Φιλαρμονική του Βερολίνου και Sir Simon Rattle (υπολειπόμενη οπερετικά ορχήστρα έναντι της ΜΕΤ και ο Rattle δεν με συναρπάζει σε όλα). Πολύ καλή ερμηνεία...

Gloriana said...

Μια χαρά τα έγραψες Ανώνυμε...
Και πολύ ωραία η ιδέα σου γι' αυτό με την αγορά εισιτηρίου μέσω ΜΕΤ.
Θα το ψάξω περισσότερο.

Ήξερα ότι θα είναι ΜΑΠΑ το όλο project στο Μέγαρο. Δυστυχώς όφειλα να πάω να τα δω και από πρώτο χέρι.

Anonymous said...

Δείτε αυτό:
http://www.metoperafamily.org/ondemand/join/index.aspx?upc=811357014165

Μπορείς να δοκιμάσεις για 7 ημέρες δωρέαν με εγγραφή αν σου κάνει (προσοχή αν δεν θέλεις να συνεχίσεις κάνεις unsubscribe) και να διαλέξεις να δεις ότι θέλεις.
Θέλεις να δείς μόνο μία όπερα - παράσταση; 3 με 4 Ευρώ. Μπορείς να την δεις οποιαδήποτε στιγμή σε διάστημα 30 ημερών. Αν σου αρέσει γιατί να μην δώσεις 15$ και για ένα μήνα να δεις ότι θέλεις και από το ιστορικό αρχείο της ΜΕΤ και σε video και audio;
Γιατί να μην κάνεις αυτό την στιγμή που μπορείς να έχεις εικόνα αλλά και ήχο πολύ καλύτερο από αυτόν των χώρων των εκδηλώσεων; Αρκεί μόνο να έχεις Internet. Νομίζω ότι συνεργάζεται και με κάποιες σύγχρονες έξυπνες τηλεοράσεις.

mahler76 said...

εξαιρετικό το λίνκ ευχαριστούμε πολύ.

Gloriana said...

ΩΡΑΙΟΣ!
Ευχαριστούμε!

Anonymous said...

O Don Giovanni της MET εδώ http://youtu.be/5f5KtJyyP2c?hd=1 με 0 ευρώ

Gloriana said...

ΘΕΟΣ!

Anonymous said...

@anonymous..πως βλεπεις met δορυφορικα;;;
Thanx

Anonymous said...

Το δορυφορικό πιάτο στραμένο στον Intelsat 10-02 (1W), συχνότητες 11468,V,12890. Δεν λειτουργεί πάντα παρά μονο τις ημέρες των ζωντανών μεταδόσεων που κάνει η MET, 2-3 ώρες πριν αρχίσει η συναυλία. Το σήμα δεν είναι κωδικοποιημένο και το είχα βρεί τυχαία. Είναι καταγεγραμένο και στις βάσεις δεδομένων των δορυφορικών προγραμμάτων, δεν είναι κάτι κρυφό. H μετάδοση είναι HD και μάλιστα ήταν από τις πρώτες δορυφορικές HD (εξού και αρκετα διαδεδομένο στους δορυφορικάκιδες). Θέλει φυσικά δέκτη HD για να το δεις.

Anonymous said...

Γράφετε για την Τραβιάτα:
"Το εικαστικό μέρος ήταν αφαιρετικό... ωστόσο, όταν αποφασίζεις μια μινιμαλιστική προσέγγιση πρέπει να έχεις μια πολύ δυνατή άποψη, ειδικά σε τέτοια έργα εποχής... Οι Αμερικάνοι έχουν το χρήμα... αλλά-συμπαθάτε με-όχι και την αισθητική"

Είσαι αδιόρθωτη αντιαμερικανίδα και φαίνεται ερασιτέχνης άσχετη με την όπερα.
Για ψάξε να δεις πότε και πού ανέβηκε η παράσταση και μετά βγάλε την χολή σου.
Οι Αμερικανοί την έφεραν από την Ευρώπη!!!
ΕΛΕΟΣ! ΕΛΕΟΣ! ΕΛΕΟΣ!
ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

mahler76 said...

@ Anonymous
άσε μας κουκλίτσα μου

Gloriana said...

Μμμ... το ποστ μου σε έκανε να 'ανοίξεις ψύχωση' εξ' ου και το υστερικό ποστ.
Ας είναι, δεν με ενοχλεί διόλου.
Πράγματι η παραγωγή είναι του γερμανού Ντέκερ και προέρχεται από την παραγωγή του έργου το 2005 στο Σάλτσμπουργκ.
Για το αν είμαι ερασιτέχνης ή όχι είναι ανώφελο να αναφερθώ. Όσοι παρακολουθούν το μπλοκ ξέρουν για τις σπουδές μου στην όπερα, είναι περιττό αναφέρω περισσότερο και δε με νοιάζει και καθόλου να επεκταθώ επί τούτου σε έναν ανώνυμο. :-)

Οι Αμερικάνοι δυστυχώς είναι ολίγον βλάχοι, το ξέρει όλο το σύμπαν. Εν προκειμένω, απέφυγαν να παράγουν μια δική τους παραγωγή, μάλλον για οικονομικούς λόγους.

Σχετικά με την παραγωγή του έργου και το εικαστικό κόμάτι των γερμανών καλλιτεχνών δε μπορώ παρά να διατυπώσω και πάλι την προσωπική μου γνώμη: για μένα δε λειτούργησε, ήταν άνευρο και καθόλου εμπνευσμένο.
Τώρα θα κατηγορηθώ ότι είμαι αντι-γερμανίδα?