29.10.09

Μ.Μ.Θ.: Offenbach-"Ο Ορφέας στον Άδη" (Orphée aux Enfers)

Συμπαραγωγή: Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης / Δήμος Θεσσαλονίκης - Αντιδημαρχία Πολιτισμού & Νεολαίας στο πλαίσιο των "44ων Δημητρίων"

Μουσική Διεύθυνση: Νίκος Αθηναίος
Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης
Χορογραφία: Βάλλια Παπαχρήστου
Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Ελληνίδου
Μουσική προετοιμασία: Νίκος Ζαφρανάς, Jean-Christophe Charron

Διανομή:
Ορφέας: Γιάννης Χριστόπουλος, τενόρος
Ευρυδίκη: Κασσάνδρα Δημοπούλου, σοπράνο
Πλούτωνας: Ζάχος Τερζάκης, τενόρος
Κοινή Γνώμη: Ειρήνη Καράγιαννη, σοπράνο
Δίας: Κύρος Πατσαλίδης, βαρύτονος
Ήρα: Βαρβάρα Τσαμπαλή, σοπράνο
Αφροδίτη: Ελένη Λιώνα, μέτζο σοπράνο
Έρως: Θεοδώρα Μπάκα, μέτζο σοπράνο
Ερμής: Δημήτρης Ναλμπάντης, τενόρος
Άρης: Μανώλης Παπαδάκης, βαρύτονος
Άρτεμις: Ειρήνη Κυριακίδου, σοπράνο
Αθηνά: Μαρίνα Βουλογιάννη, σοπράνο
Στυξ: Πωλ Ζαχαριάδης, άρρεν κοντράλτο

Χορωδία Θεσσαλονίκης
Μουσική Διδασκαλία Χορωδίας: Αγγελική Κρίσιλα
Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης
Διεύθυνση Ορχήστρας: Νίκος Αθηναίος

Χορευτές:
Δροσιά Τριαντάκη, Δέσποινα Καπουλίτσα, Δήμητρα Καστέλλου, Μαίρη Ράντου,
Κώστας Καφαντάρης, Γιάννης Βαρβαρέσος

Εξωτερικοί συνεργάτες:
Υπεύθυνη Βεστιαρίου: Δάφνη Τσακώτα
Υπεύθυνη Μακιγιάζ – Κομμώσεων: Μαντώ Καμάρα
Υπεύθυνη Φροντιστηρίου: Φανή Οφλίδου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Κατερίνα Μάμαλη
Βοηθός Χορογράφου: Μαίρη Ράντου
Βοηθοί Αμπιγιέζ: Αθανασία Ηλιάδου, Μαρία Καρανικόλα
Βοηθοί Μακιγιάζ: Μαρία Κομνηνακίδου, Εύη Μιχαηλίδου
Βοηθοί Κομμώσεων: Μαρία Οικονόμου, Σωτηρία Τσακνή, Κλεοπάτρα Χιώτογλου

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Υπεύθυνος Παραγωγής: Παναγιώτης Κουντούρης
Βοηθός Παραγωγής: Μαρία Ροδοκαλάκη
Stage Manager: Κάλλια Κεραμέως, Μαρίνα Ζάβαλη
Υπεύθυνος Ήχου: Τριαντάφυλλος Ζαχαριάδης
Υπεύθυνος Φωτισμού: Τρύφων Κεχαγιάς
Αυτοματισμοί Σκηνής: Απόστολος Αποστολίδης
Μηχανικός Σκηνής: Γιώργος Πατουλίδης
Οδηγοί Σκηνής: Δημήτρης Γρηγοριάδης, Νεοκλής Παπαδόπουλος
Βοηθός Φωτισμού: Άγγελος Τενεκετζής
Τεχνικοί Σκηνής: Ία Τσκομελίτζε, Μάρεκ Προκοπίου, Ντάβιντ Προκοπίου


Κυριακή 8 Νοεμβρίου 11.30 π.μ., Matinée, πρωινό γνωριμίας με την όπερα

Παραστάσεις: Παρασκευή 13, 14, 16, 18 Νοεμβρίου 2009, ώρα: 8.30 μ.μ.

Τιμές εισιτηρίων:
75€, 60€, 45€, 30€, 15€ (μαθητικά-φοιτητικά)

23 comments:

Stefanos Nasos said...

Πόσες εκατοντάδες Έλληνες θα πληρώσουν τουλάχιστον 35 ευρώ για όπερα;;; Ή αλλιώς, πόσες εκατοντάδες αναμένουν οι κυρίες/κύριο του Φεστιβάλ και του ΜΜΘ;
Ή κι εκεί με προσκλήσεις;

Gloriana said...

Νομίζω ότι δεν σε 'πιάνω'...

Stefanos Nasos said...

ακριβά εισιτήρια, λίγες παραστάσεις... 1200 (περίπου) θέσεις να γεμίσουν και το φθηνότερο εισιτήριο στα 30...

(*τυπογραφικό το 35 στο προηγ. σχόλιο)

Gloriana said...

Κοίτα αν ψάχνεις έναν τρόπο να γίνει επικερδές σπορ η όπερα και γενικά η κλασική μουσική δε θα βρεις λύση.
Όλα τα Λυρικά Θέατρα μέσα μπαίνουν. Απλά η ΤΕΧΝΗ πρέπει να υπάρχει για 1000+1 λόγους...
Αν ο άνθρωπος καταφέρει ποτέ να φτάσει ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ εκεί που έχει φτάσει στο τεχνολογικό/επιστημονικό επίπεδο τότε θα μπορούμε να μιλάμε για την όπερα σε συνδυασμό με το κέρδος...

Επέτρεψε μου όμως να σου πω πόσο εντυπωσιάζομαι κάθε φορά που αγοράζω εισιτήρια για κάποια όπερα στην Ευρώπη, και διαπιστώνω πε΄ριπου 6 μήνες ΠΡΙΝ ότι τα εισιτήρια όχι μόνο προπωλούνται αλλά στο τσακ προλαβαίνω να βρω μια... αξιοπρεπή θέση!
Απίστευτο?

Anonymous said...

22€ pedicure kat'oikon! Ekei pigame..... Auto einai spatali!

Oxi ta 30€ gia +150 atoma epi skinis kai me spoudes atermones, forto se ola ta epipeda , klp. An den epiviosoun oi kallitexnes (apo ton metrio mexri to genio!) den tha epiviosi i texni. Kai sto kato kato einai (i texni)apo ta liga pragmata pou exoun apomeinei ta opoia mas diaforopoioun apo ta alla zoakia! As tin stirixoume akoma kai me ligo zori!
O...anonymos

Anonymous said...

Kalimera se olous, paidia sumfnwnw oti isws ta eishtiria einai ligo akriva, alla as mh griniazoume kai gi afto twra, edw pame kai xalame 40ria kai parapanw gia na xazopioume duo pota kia an strimwxtoume sta barakia gia na poume oti vgikame na perasoume kala, den upraxri dikaiologia gia na griniazoume otan einai na ta dwsoume gia ligi kali mousiki(akoma kai an upothesoume oti den tha einai super duper i parastasi)Etuxe na dw apo sponda mia prova kai exoun rixei polu douleia oi anthrwpoi! !50 atoma epi skinis xoropidane xorevoun tragoudane gia parapanw apo duo wres, skhnika kostoumia, fwnes pou spoudazoun xronia prin kataferoun na poun aftou tou eidous th mousiki, opws polu apo edw mesa gnwrizoume, epi telous den borei to eishthrio na exei 10 evrw min trela8oume kiolas e?Griniazoume pou sti Thessaloniki den ginondai pragmata, kai meta griniazoume pou ginondai kai prepei na plirwsoume gia na ta doume?E den paei etsi... oi upef8unoi ths paragwghs einai akousa apogoitevmenoi apo thn propolisi kai 8a to skeftoun apo oti akousa na lene an 8a kanoun kati paromoio kai pali an den exei kosmo stis parastaseis, opote kanoniste na ksanadoume megali paragwgi se 10 xronia pali sto Megaro! Prepei na to stirixoume alliws den exoume meta dikaiwma na leme oti den vlepoume axiologa pragmata edw!xalame lefta gia vlakeies, as doume loipon kai thn megaluteri kwmiki opera tou galikou repertoriou pou enevainei stin poli kai stin ellada meta apo 150 xronia den 8a pathoume tipote na xalasoume 40 evrw, ta xalame gia na mi pw ti...pws 8a plirw8oun tosoi antrwpoi vre paidia?Mono H petroula kai oi vizites 8a ta pernoun stin ellada telika?Kai siga ta lefta pou pernoun oi an8rwpoi diladi, an akousete ta kase 8a drapeite opws drapika ki egw pou akousa na to lene!Egw an kai anergi to diastima afto 8a paw kai elpizw na sas dw olous ekei xwris grinia!Gloriana sumfwnw mazi sou, ki egw exw paei se operes sto exwteriko kai ta eishthria exoun vevaia apo 20 evrw mexri 350-450 evrw kai einai tinga ta 8eatra panda, edw mono grinia kseroume na kanoume kai meta ta xalame gia tsigara kai otan den ginondai parastaseis alli grinia pali apo ekei... H texni einai akrivi merikes fores, as to katalavoume afto se afton ton topo pia! sas xairetw kai signwmi gia thn anwnumia alla den kserw pws na valw nick name ... na eiste oloi kala!

Anonymous said...

Pali egw giati ksexasa, parepiptondws pistevw apo thn prova pou eida oti einai polu kali h parastasi, gelasa polu kai katadiaskedasa, oloi dinoun ton kalutero eafto tous epanw ekei kai exoun rixei treli kourasi paidia! Kai oi fwnes kales kai ola, Evridiki,Dias, Styx, orfeas klp ola ta lefta, fusane oi an8rwpoi! Einai krima na paei apato apo to koino!Sas filw kai pali!

Anonymous said...

Pali egw diavasa afta pou egrapsa kai eida ena lathos, oxi 50 atoma alla 150 atoma epi skinis, parakalw ... filia kai pali stin parea :)

Gloriana said...

gloriana said...

Ήμουν στην πρεμιέρα.

Η παράσταση έχει ΤΡΕΛΟ ΓΕΛΙΟ θα περάσετε πολύ καλά, παρά τις κάποιες σκηνικές/σκηνοθετικές αδυναμίες,(αδύνατο και χορογραφικά το καν-καν) το σύνολο είναι εξαιρετικό με μερικά ευρήματα απολαυστικά (σημειώστε το φινάλε και το ρόλο του μαέστρου στη δράση, άψογο!)

Ξεχώρισα τον ΠΛούτωνα του Ζάχου Τερζάκη-απολαυστικός (από το πρώτο δευτερόλεπτο αντιλαμβάνεσαι γιατί έκανε διεθνή καριέρα), και την Άρτεμη της Ειρήνης Κυριακίδου (φωνητικά άψογη).

υγ. Η Μπάκα είναι μάλλον άρρωστη και δεν τραγουδούσε, έκανε playback το ρόλο της η Βουλογιάννη.

@αnonymous:
Εν γένει συμφωνώ, άλλωστε ποτέ δεν παραπονέθηκα για την τιμή του εισιτηρίου.

Anonymous said...

Κι εμενα μου αρεσε η παρασταση παιδια, πολυ γελιο και πολυ κεφι,Ο Διας του Πατσαλιδη απολαυστικος, και η Δημοπουλου πολυ καλη, Ο Τερζακης απο την παλια φρουρα πολυ σωστος και παντα αρτιος ενας σωστος καλιτεχνισ σε ολα του, Απολαυστικος και Ο Στυξ του Ζαχαριαδη,και φωνητικα και σκηνικα-κινησιολογικα καταπληκτικος! Οσο για τον καν καν ας μην ειμαστε αυστηροι παιδια, επανω στη σκηνη αν το παρατηρησατε δεν υπηρχε ουτε ενας κομπαρσος και οι χωρευτες πολυ λιγοι ας μη τα ζηταμε ολα απο τους τραγουδηστες, Κοπανιοντουσαν πανω κατω τοσες ωρες δεν θα μπορουσαν να κανουν και το καν καν οπως το βελπουμε στις τανιες ετσι δεν ειναι! Θα επρεπε η παραγωγη να δωσει λεφτα για κομπαρσους και πιο πολλους χορευτες, αλλα προφανως δεν υπηρχαν χρηματα!Παντως εκτος απο αυτη τη μικρη λεπτομερεια αξιζει ενα μεγαλο μπραβο σε ολουσ τους, και οι μικροτεροι ρολοι ακομα πολυ επιτυχιμενοι οπως ο Ερμης του Ναλμπαντη και η Αρτεμις της Κυριακιδου αξιολογοι οι περισοτεροι.. χαιρομαι που αρεσε στην παρεα εδω εγω λεω να ξαναπαω!

Gloriana said...

@anonymo:

Σαφώς και δεν περίμενα να χορέψει το καν-καν το φωνητικό καστ. Εξάλου το καν-καν δίνει την ευκαιρία στο μπαλέτο να λάμψει, οι τραγουδιστές απλά συνοδεύουν.
Το ότι δεν υπήρχε ίσως ένας σωστός αριθμός σε χορευτές λόγω οικονομικού προβλήματος δεν αποτελεί για μένα καμία δικαιολογία. Το ζενίθ της όπερας αυτής είναι το καν-καν και έπρεπε να τα δώσουν όλα σ' αυτό το κομμάτι οι χορογράφοι. Περικοπές ας έκαναν αλλού...

chabrier said...

Καλημέρα!
Γνωρίζει κανείς αν θα ανέβει όπερα το 1ο εξάμηνο του 2010 στο Μέγαρο; Ή μόνο ο Βαφτιστικός από την Όπερα Θεσσαλονίκης;

Anonymous said...

Σωμφωνω μαζι σου Gloriana δεν το ειπα σαν δικαιολογια το ειπα σαν εξηγηση του γιατι το καν καν ηταν πιο ας πουμε φτωχο απο οτι θα θελαμε, αν θυμασαι ομως το Βιντεο της παρατσατσης απο την οπερα της Λυον επισης το καν καν ειναι αρκετα φτωχο σε χορωγραφια με τους τραγουδιστες να κινουνται στο ελαχιστο για να το τραγουδισουν μια και ειναι αρκετα δυσκολο με φωνητικα πεταγματα στις ψηλες νοτες και με σχεδον ισαριθμους χορευτες με την εδω παρασταση να κανουν τα δικα τους, οποτε ας μην ειμαστε τοσο αυστηροι αν και συμφωνω οπως σου ειπα μαζι σου! Οταν παω στο Παρισι σε καμπαρε θα δω το καν καν πιο χορευτικο οκ δεν πειραζει χε χε! Χαρηκα που οι ανθρωποι εδω τα εδωσαν ολα επι σκηνης, μεχρι και ροδες εκαναν τραγουδηστες πανω στην σκηνη οπως ειδα, δεν μπορουμε να εχουμε παραπονο!Οσο για τα χρηματα της παραγωγης και παλι εχεις δικιο αλλα και παλι λεω "παλι καλα" θα μπορουσε να μην εχει γινει καθολου ετσι οπως ειναι η κατασταση, στην Λυρικη στην Αθηνα ματαιωνονται παραγωγες για να πληρωθουν οι εργαζομενοι!Ας μην εχει σουπερ μπαλετο το καν καν λοιπον δεν πειραζει, ας βλεπουμε το ποτηρι μισογεματο!Ξερω οτι ολοι μας το χαρηκαμε και χαιρομαι που μας αρεσε σε ολους τοσο πολυ, να μαστε καλα να βλεπουμε τοσο ωραιες παρατσασεις στην πολη μας...

Gloriana said...

@chabrier
Μπες στην ιστοσελίδα του Μεγάρου να δεις το πλήρες πρόγραμμα

@anonyme
Κατά την ταπεινή μου γνώμη καμία σύγκριση δε μπορεί να γίνει με την παραγωγή της Λυών και το καν-καν της. Τεράστια η διαφορά σε όλα τα επίπεδα. Ο χορός εκεί ΕΚΑΝΕ ΠΑΠΑΔΕΣ!

Anonymous said...

Gloriana mou afto pou les einai alitheia alla einai san na sugrinei kaneis is sxeseis tou tis palies me tis sxeseis tis kainourgies, pote den menei efxaristimenos, egw eimai stin Ellada kai apla lew oti mou arese h parastash edw sthn Ellada kai den mou to xalaei opws ki esena apo oti exw katalavei mia katwteri epidosi tou baletou edw!Emena borw na pw malista se polla epipeda mou arese i edw parastasi polu perissotero apo thn parsastasi ths luon kai milaw ermineftika oxi orxistrika kai apo plevras paragwghs kai isws nai tou baletou opws swsta les!Ekei pou epimenw einai oti tha eprpee isws na mi sugrinoume pragmata kai katastaseis me mia epimoni oti to kseno einai kalutero panda, den lew oti eipes kati tetoio pros Theou, apla lew pws apo oti katalava me thn tapeini mou ki egw gnwmi oi anthrwpoi ekanan to kalutero pou tha borouse na exei ginei teiroumenwn twn sunthikwn! An tin anevaze to holywood thn parstasi edaxi nai tha eixame kremasei ta sagwnia mas kai sto kan kan kai pandou, alla ti na kanoume opws kai na ginei an kai me enoxlei na to lew to eidame stin ellada kai malista se mia eftuxi paratsasi me ena axiologo kast kai malista mono me 30 evrw i estw 70 sti luon tha to vlepame pistevw me polu perissotera an vrisakme kan eishthria etsi?Makari na eixan lefta na valoun pio polu baleto kai akoma pio polla na feroun tin Dessay alla eki tha plirwname ki emeis pollaaaaa lefta! Egw tha paw kai shmera einai xara mas na vlepoume tetoiou epipedou parastaseis kai as min einai san ths Luon!Se filw kai se ektimw...opws kai olous edw!

Recitativo said...

Καλημερα και απο εμενα και χαιρετω την ωραια παρεα!

Ορμομενος απο οσα διαβασα για τον Don Giovanni:

Εγω ενα εχω να πω παιδια αν μου επιτρεπετε!Ολοι εμεις εδω ειτε ειμαστε σπουδαστες ειτε απλοι ακροατες, ειτε απλα λεμε την γνωμη μας, σωστη, η και λαθος, κολοπροαιρετη η οχι, με καλη προθεση η οχι, ισως θα επρεπε να εχουμε στο νου μας, οτι δεν θα υπηρχαμε σε κανενα μπλογκ ουτε πουθενα αν δεν υπηρχαν αυτοι οι ανθρωποι που κανουν αυτη την τρομερα δυσκολη δουλεια!Ανεξαρτητα απο το αν την κανουν καλα τελεια η χειροτερα η κακιστα,με αγαπη και αυτοθυσια ειδικα στην Ελλαδα, και την κανουν τις περισσοτερες φορες με αμοιβες πεινας και με τις χειροτερες συνθηκες παγκοσμιως ισως, για να μπορεσουμε εμεις να παμε να πληρωσουμε χαρα στο ποσο των οποιων ευρω,και αν καθησουμε αναπαυτικα και να κανουμε εκ του ασφαλους την οποια καλη η οχι και απο δεν ξερω κι εγω που ορμομενη κριτικη μας και να εχουμε λογο υπαρξης στα διαφορα μπλογκς.Να λεμε το μακρυ και το κοντο μας και να τους βριζουμε κιολας μερικες φορες! Χωρις ολους αυτους τους ναι και αταλαντους σκηνοθετες και μουσικους και τραγουδιστες κλπ κλπ κλπ ολους λοιπον, και τους καλους και τους κακους, ολοι εμεις δεν θα υπηρχαμε εδω τωρα αλλα και δεν θα ειχαμε και την δυνατοτητα να βλεπουμε ουτε απο μακρυα απο τα βιντεο αλλα ουτε και απο κοντα τιποτε απο ολα αυτα! Ας τους ευχαρηστησουμε λοιπον εστω και για μια φορα με το χερι στην καρδια γιατι οσο κι αν διαβασα οσο μπορουσα βεβαια, προσεκτικα, ενα ευχαριστω δεν διαβασα, και το κυριοτερο ας τους φερθουμε με περισσοτερο σεβασμο οπως τους αξιζει οπως αξιζει σε ολους μας! γιατι ειναι απο τις λιγες οασεις τεχνης και ποιοητας που εχουν απομεινει στην χωρα μας που βασιλευει η ευτελεια και η απαξιωση, που οι τηλεορασεις διδασκουν την βιζιτα και την φτηνια! Οι οασεις λοιπιν εχουν και νεκρα δεντρα και χαλασμενα κλαδια και Ναι εχουμε δικαιωμα να λεμε την γνωμη μας φυσικα, αλλα πολυ στα σοβαρα δεν εχουμε παρει τον ρολο μας σαν κριτη των παντων καλων η μη?

Recitativo said...

Σαν τις εκπομπες του ραδιοφωνου για το ποδοσφαιρο που ακουμε στα ταξι κανουμε πολλες φορες πια και ειναι λιγο ασχημο!Με λιγες εξαιρεσεις οπως η Glorina τωρα ο "φιλος της Όπερας" υπαρχει μια εντυπωση κατακρισης στα λεγομενα μας και ειναι κριμα! Υπαρχουν πολλα στραβα συμφωνοι, δεκτον, και ολα ξεκινουν απο το θεσμικο πλαισιο που δεν υποστηριζει το ειδος στην χωρα μας! Αλλα ομως ας τα βλεπουμε και λιγο θετικα γιατι αν εμεις αποχωρισουμε θα αποχωρισει και το ειδος! Ας βλεπουμε με πιο πολυ συμπαθεια ολους οσους παλευουν γι αυτο και ανεξαρτητα απο το αν ειμαστε σπουδαστες μουσικοι οι απλοι θαυμαστες της μουσικης και της οπερας ας μην παιρνουμε τον ρολο του αδικιμενου ιδιοκτητη της!Γνωριζω οτι οι πιο πολλοι απο τους καλιτεχνες γελουν με ολα οσα λεγονται γι αυτους απο εμας ολους, γιατι γνωριζουν πολυ καλα πως αν δεν ηταν εκεινοι εμεις ολοι δεν θα ειχαμε λογο υπαρξης εδω και στα πηγαδακια κλπ κλπ και η ζωη μας θα ηταν φτωχοτερη και πιο ασχημη ακομα, και τοτε ναι ισως βλεπαμε την Πανια οπως ειπε καποιος!Δεν σας κανω μαθημα προς Θεου την ταπεινη μου γνωμη με αγαπη σας λεω!

Recitativo said...

Ας ειμαστε πιο καλοι μαζι τους και ας τους αγαπουμε και τους λιγοτερο καλους και τις αποτυχιες τους, οι περισσοτεροι εκτος απο την αγαπη τους γι αυτο που κανουν, το κανουν και για εμας! Κανεις δεν εχει κακη προθεση, ας παψουμε λοιπον να ειμαστε οι αυστηροι και η ξερολες σε ολα πια, την γνωμη μας να λεμε αλλα να φαινεται και λιγο η αγαπη μας και ο σεβασμος μας!Η τεχνη δεν ανηκει σε κανεναν μας! Και αν δεν ηταν οι καλιτεχνες δεν θα υπηρχε ουτε η οπερα ουτε τιποτε πια! Πολυ σοβαρα εχουμε παρει τον εαυτο μας και κατω απο ολα αυτα φαινεται και η ζηλια μερικες φορες, ζηλευουμε αυτο που βλεπουμε και ειμαστε ετοιμοι να κριτικαρουμε και να προβαλουμε το λαθος και ναι και την κακη παρασταση οταν συμβει για να δικαιολογισουμε μεσα μας το "να γι αυτο δεν εγινα κι εγω αυτο που τοσο θαυμαζω και ζηλευω γιατι μπορει να ειναι και μετριο και κακο, ζηλευω αυτο που δεν ειμαι και στην πρωτη ναι σωστη ευκαιρια το χλευαζω και το διαπομπευω" δεν λεω οτι ολοι οσοι γραφουν εδω εχουν κακη προθεση αλιμονο, λεω μονο οτι αν δεν ηταν αυτα τα παιδια δεν θα εγραφε κανεις!

Ευχαριστω για την φιλοξενια , ακι ευχομαι παντα περισσοτερη αγαπη και καλη προθεση

Υ.Γ. ετεροχρονισμενη η παρεμβαση μου γιατι ηρθα εδω για τον Ορφεα στον Άδη που πιστευω ηταν μια καταπληκτικη παρασταση, με ελειψεις ναι αλλα όμως στα αληθεια μια ευτυχισμενη στιγμη, κατα την γνωμη μου παντα!

Καλη συνεχεια σε ολους!

Ο φιλος σας

Recitativo

Φίλος της Όπερας said...

Καλημέρα!

Φίλος της Όπερας said...

Καταρχάς, καλό μήνα σε όλους!!



Αγαπητέ φίλε Recitativo (αν και ό,τι γράφω απευθύνεται σε όλους όσοι έχουν κατά καιρούς γράψει στο εν λόγω μπλογκ),



Σ' ευχαριστώ για την τοποθέτηση, κυρίως επειδή αντιλαμβάνομαι ότι συμφωνείς μαζί μου τουλάχιστον στη βάση του συλλογισμού μου.

Δυστυχώς, έχει γίνει εσχάτως μόδα στο παρόν μπλογκ να "βρίζουμε" τις παραστάσεις της Όπερας Θεσσαλονίκης και καμιά φορά και του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Δεν ξέρω, εάν μερικοί θέλουν να αποκτήσει το μπλογκ ύφος και κύρος αντίστοιχο με αυτό του Αθηνοράματος, γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν ολέθριο για το μελόδραμα στη Θεσσαλονίκη. Δυστυχώς, κι η Gloriana, η οποία επιμελείται του θαυμάσιου αυτού μπλογκ και μου έχει φερθεί με περισσή ευγένεια και υπομονή τελευταία κατέκρινε κάποιες παραγωγές, όπως τον Ντον Τζιοβάννι και κάποιες "ατασθαλίες" στη σκηνοθετική προσέγγιση του Ορφέα στον Άδη. Ομολογώ ότι η θέση της με πίκρανε λίγο.

Έχω να πω ένα πράγμα μόνο: στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης για το πρώτο εξάμηνο του 2010, ήτοι για την περίοδο Ιανουάριος 2010 - Ιούνιος 2010, δεν περιλαμβάνεται όπερα. (Το πρόγραμμα δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες "το Βήμα" και "τα Νέα"). Θα παρελάσουν πάλι από το Μέγαρό μας (το "μας" αφορά τη Θεσσαλονίκη) μερικοί αξιόλογοι Έλληνες τραγουδιστές, κάποια μπαλέτα υψηλού κύρους και θα έχουμε δύο συναυλίες από τη Philarmonia Quartett Berlin και ένα διάσημο ορατόριο. Αυτά. Για όπερα ούτε λόγος.

Μία παρατήρηση: Από τον - περασμένο πια - Νοέμβριο 2009 με τον Ορφέα στον Άδη, η όπερα έχει προσωρινά τελειώσει για την πόλη μας. Η επόμενη περίοδος του Μεγάρου που ενδεχομένως θα περιλαμβάνει όπερα θα είναι από το Σεπτέμβριο του 2010 και όπως είθισται, εάν προγραμματιστεί όπερα, αυτή θα είναι - πρώτα ο Θεός - είτε τον Οκτώβριο είτε το Νοέμβριο του 2010. Παράλληλα, η Όπερα Θεσσαλονίκης (Ο.Θ.) θα προχωρήσει στις παραστάσεις της παιδικής παραγωγής "ο μαγικός αυλός" κι ακολουθεί η πασίγνωστη οπερέττα "Βαφτιστικός" του Θ. Σακελλαρίδη. Ας σημειωθεί εδώ ότι ο Βαφτιστικός αποτελεί σχεδόν "παραδοσιακό" ρεπερτόριο του θεάτρου Ακροπόλ που ανήκει στην Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ). Αυτό το αναφέρω, για να σας πω ότι οι οπερέττες που ανεβαίνουν στο Ακροπόλ θεωρούνται τρόπον τινά οι "φθηνότερες" ή έστω οι οικονομικότερες παραγωγές της ΕΛΣ, αφού μέχρι και οι τραγουδιστές που προσλαμβάνουν πολλές φορές όχι μόνο δεν είναι καλοί, αλλά μπορεί και να μην είναι καν τραγουδιστές γενικά (όποιος ανατρέξει στο περσινό καστ των Απάχηδων των Αθηνών του Ν. Χατζηαποστόλου θα το διαπιστώσει). Για το ίδιο το θέατρο Ακροπόλ ούτε λόγος - εάν το δείτε από κοντά και καθήσετε στις φθηνές θέσεις, θα με θυμηθείτε και θα νοσταλγήσετε το θέατρο της Ε.Μ.Σ.

Τελοσπάντων, αυτό που θέλω να πω είναι ότι πετύχαμε το στόχο μας να μην έχουμε κακόγουστες - κατά τη γνώμη μερικών - παραγωγές στη Θεσσαλονίκη. Αυτό, όμως, δυστυχώς σημαίνει και καθόλου όπερα στην πόλη για του επόμενους τουλάχιστον 11 μήνες. Βλέπετε, θεσμοί που δεν έχουν εδραιωθεί χρειάζονται στήριξη κι όχι κριτική - και ορισμένες φορές κακοπροαίρετη.

Κλείνω εδώ για να μη γίνομαι υπέρ το δέον κουραστικός και - πολύ φοβάμαι - εριστικός. Ό,τι έγραψα, το έχω γράψει με πίκρα που δεν θα δω κάποια παράσταση όπερας έως τον άλλο Οκτώβρη.



Φίλος της Όπερας

Φίλος της Όπερας said...

Υ.Γ. Κάτι ακόμη. Μετά την περσινή θαυμάσια, αλλά όχι τόσο εισπρακτικά πετυχημένη παραγωγή της Αρπαγής από το Σεράι, ανακοινώθηκε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2009 το Μ.Μ.Θ. λόγω περιορισμένων οικονομικών δε θα ανεβάσει όπερα, αλλά προγραμματίζει μία πλούσια και με εκπλήξεις παραγωγή το δεύτερο εξάμηνο του 2009. Αυτή η παραγωγή ήταν ο Ορφέας στον Άδη, ο κ. Αθηναίος συνεπής εκπλήρωσε την υπόσχεσή του. Αναρωτιέμαι, εάν τώρα δεν επαναλάβει παρόμοια υπόσχεση για το δεύτερο εξάμηνο του 2010 κι ενόψει των επίσης περιορισμένων οικονομικών (αν θυμάμαι καλά, κάπου διάβασα ότι ο προϋπολογισμός του Μεγάρου μειώθηκε κατά 10%, ενώ είναι και χρεωμένο), υπάρχει περίπτωση να μη δούμε όπερα ούτε μέχρι τον Ιανουάριο του 2011;;



Υ.Γ.(2). Gloriana, ζητώ συγγνώμη αυτή τη φορά για τον ανεβασμένο τόνο στη "φωνή" μου, αλλά δεν έχω θυμώσει μαζί σου. Όλα τα χρόνια που διαβάζω το blog, χαιρόμουν για την ύπαρξή του και την εγνωσμένη ποιότητά του και παρά το γεγονός ότι ήθελα να πω κάτι, δεν το έγραφα, γιατί πάντα κάποιος είχε παρόμοια με μένα θέση και το έκανε επάξια. Τώρα δυστυχώς, δεν το έκανε κάποιος άλλος και στεναχωρέθηκα διαβάζοντας το νέο αλλά χωρίς όπερα πρόγραμμα του Μ.Μ.Θ. Άσχημη δηλαδή ήταν η περίοδος 2007-2008 με 5 όπερες ή περίοδος 2005-2006 με 4;



Ελπίζω ότι το παρόν μήνυμα θα διαβαστεί, επειδή ως ετεροχρονισμένο δε γνώριζα πού αλλού να το γράψω.

Gloriana said...

Φίλε της όπερας καλησπέρα.

Ειλικρινά λυπάμαι που δε συμφωνούμε σε κάποια πράγματα, αλλά αν η άποψή η δική μου καθώς και άλλων αναγνωστών πικραίνει κάποιους άλλους, πίστεψέ με δε μπορώ να κάνω κάτι γι' αυτό και δεν πρέπει.

Το ότι ανεβαίνουν ελάχιστες παραγωγές όπερας και είμαστε 'ψωροκώσταινα' στην κλασική μουσική δε σημαίνει ότι πρέπει να αποθεώνουμε ότι βλέπουμε.

Όταν είδα κάτι και μου άρεσε το έγραψα, όταν είδα κάτι και δε μου άρεσε πάλι το ίδιο έκανα. Αν αυτό ενοχλεί δε φταίω εγώ αλλά οι υποκειμενικές προσδοκίες του καθενός.

Δεν έχω στήσει ένα μπλογκ για να αρέσει ή να 'γλύφει'. Το έχω φτιάξει για να μοιράζομαι σκέψεις και απόψεις για την όπερα, ακόμα και αρνητικές. Τι να κάνουμε δεν είναι δυνατόν να μας αρέσουν τα πάντα, ούτε είναι δυνατόν όλες οι παραγωγές να είναι εξαιρετικές.

Δε δέχομαι πάντως ότι η ποιότητα του blog άλλαξε επειδή δεν γράφει μόνο καλά λόγια για κάποιες παραστάσεις. Αυτό είναι εντελώς άδικο και αβάσιμο. Ακριβώς όπως λειτουργούσε παλαιότερα λειτουργεί και τώρα.

Σ' ευχαριστώ για την τοποθέτηση. Οι γνώμες όλων σεβαστές, αρκεί να διατυπώνονται πολιτισμένα (ή τουλάχιστον με χιούμορ).

Να είσαι καλά,
gloriana

Anonymous said...

Πάντως το cast του Βαφτιστικού είναι ιδιαιτέρως προσεγμένο. Η Καράγιαννη, ο Χριστόπουλος, ο Ναλμπάντης, ακόμα κι ο Σοφιανός και το ότι ένας πετυχημένος σκηνοθέτης σαν το Ρώμα το αποδεικνύουν.
Η Οπερέτα είναι πολύ δύσκολο είδος και θέλει πολύ προσοχή είναι καλό που Όπερα Θεσσαλονίκης έχει τραγουδιστές και ηθοποιούς πρώτης γραμμής.