2.7.08

3+4 λόγοι που θα προτιμούσα τη Dessay ή τη Damrau ή τη Frittoli τέλος πάντων και όχι τη Fleming στο Ηρώδειο/Ελλάδα

Έχουν γραφεί τόσα μα τόσα πολλά για τον ερχομό της Renée Fleming στο Ηρώδειο-μερικά εκ των οποίων από δημοσιογράφους-κριτικούς κλπ. που δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση με την όπερα- ώστε έχει αρχίσει να έχει πλάκα το όλο θέμα, αλλά και ενδιαφέρον αν κάτσει κάποιος και παρατηρήσει πόσο καλή διαφήμιση έχει γίνει και πόσο καλό management υπάρχει πίσω από την μεγάλη ντίβα...

Διάβασα μεταξύ άλλων και μερικά τραγελαφικά που δε μπορώ να μην τα αναφέρω:

  • Η Φλέμινγκ έχει ειδικευθεί στο γερμανικό ρεπερτόριο και τα λίντερ και θεωρείται η φυσική διάδοχος στον θρόνο της Λόττε Λέμαν. *
(Τύφλα να χει η Felicity Lott με τους δεκάδες δίσκους με λίντερ, η Jessye Norman και τόσες δεκάδες άλλες με ατελείωτη δισκογραφία και ειδίκευση στο γερμανικό ρεπερτόριο...)
  • Ρενέ Φλέμινγκ, η μεγαλύτερη σοπράνο σήμερα. *
(Το αφήνω ασχολίαστο... Θεωρώ ότι έχει γίνει τυπογραφικό λάθος. Κάποιο λάθος τέλος πάντων...)
  • Έχει ηχογραφήσει ολόκληρη την «Δάφνη» του Στράους. *
(Έχει κάποια ιδιαιτερότητα η Δάφνη του Στράους που δεν την ξέρω; Ας μου την πει κάποιος, παρακαλώ, να μου λυθεί η απορία...)


Για να μην παρεξηγηθώ θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Συμπαθώ πάρα πολύ τη Renée Fleming, έχει γράψει την ιστορία της ως καλλιτέχνης. Είναι όμορφη με ωραία σκηνική παρουσία, αλλά δεν νομίζω ότι είναι και η μεγαλύτερη σοπράνο των ημερών μας.
Υπάρχουν σήμερα τραγουδίστριες πολύ καλύτερες τεχνικά, μουσικά, ερμηνευτικά και σκηνικά. Το ότι έχει μια καλή ομάδα management που την υποστηρίζει άψογα, το ότι παίζει καλά το επικοινωνιακό παιχνίδι, το ότι αποφεύγει εκκεντρικότητες, ακρότητες και προσπαθεί να διατηρεί ένα χαμηλό προφίλ που την κάνει ιδιαιτέρως δημοφιλή, αυτό δε σημαίνει ότι είναι και η μεγαλύτερη σοπράνο των ημερών μας, ούτε η παρουσία της στο Ηρώδειο αποτελεί τόσο μα τόσο σπουδαίο γεγονός.

Θα προτιμούσα να δω για παράδειγμα μια από τις παρακάτω τρεις κυρίες:

Natalie Dessay (γιατί είναι εμπειρία να ακούς την αιθέρια φωνή της, τα σπάνιας ομορφιάς pianissimi της, τον μοναδικό τρόπο που φραζάρει και φυσικά τα θεικά κόντρα μι-και όχι μόνο)

Diana Damrau (γιατί σπανίζουν όλο και περισσότερο σήμερα η δραματικές κολορατούρες, ειδικά αυτές που έχουν την τεχνική της, τη δύναμη και το πάθος των ερμηνειών της).

Barbara Frittoli (για τον τρόπο που εμβαθύνει στις ηρωίδες που ερμηνεύει, για την ιταλική αίσθηση του ωραίου που έχει, τη γνώση και προσοχή στο στυλ καθώς και τη μουσικότητα της).

Να λοιπόν και γιατί δε θα ήθελα να ακούσω-και δε θα ακούσω- τη Renée Fleming:

1. Τα μουσικά λάθη που άκουσα στην τελευταία της Traviata με σόκαραν (τονισμός της φράσης στην κατάληξη, ρυθμός-τέμπο εντελώς αυθαίρετα στις άριες)

2. Δυστυχώς η συντριπτική πλειοψηφία των αμερικανίδων τραγουδιστριών δεν έχουν το στυλ και το class των Ευρωπαίων στις ερμηνείες τους (όχι δεν είμαι ρατσίστρια, είναι απλά θέμα κουλτούρας.)

3. Μόνο από μια Callas μπορεί κανείς να δεχτεί την ανομοιογένεια των ρεζίστρων (της φωνής) επειδή όλα τα υπόλοιπα είναι άψογα...

4. Φοβάμαι ότι το ρεσιτάλ στο Ηρώδειο θα είναι μια βραδιά γκλάμουρ και μόνο (σ' αυτό σίγουρα δεν φταίει απόλυτα η Φλέμινγκ, παίζει ρόλο και η βλαχομπαρόκ κουλτούρα μας...)

Πέρα απ' όλα όμως, απλά μια άποψη παραθέτω. Και όπως λέει και ένας φίλος, μάλλον εγώ είμαι λάθος... ή τέλος πάντων υπερβολική... Αλλά διάβασα και τόσα υπερβολικά τελευταία...

Καλή ακρόαση εύχομαι σε όσους παραβρεθούν στο ρεσιτάλ!

Υ.Γ. Σας αφιερώνω ένα lied του Liszt σε ποίηση Victor Hugo, ερμηνευμένο από την Diana Damrau από το πρόσφατο cd της :

22 comments:

Neco73 said...

Καλή μου Gloriana,

Ελπίζω να είσαι καλά.

Να προσέχεις όμως πως και τι γράφεις και σχολιάζεις. Μπορεί να είναι δείγματα κομπλεξισμού. Άσε τον κομπλεξισμό και τις φαμφαρολογίες για άλλους.

Σου εύχομαι πάντως να δεις αυτές που θαυμάζεις εντός ή εκτός των συνόρων και όπως θέλεις.

Gloriana said...

Γειά σου Νέκο!
Χαθήκαμε.
Ελπίζω να σου άρεσε το Quand je dors!

Να περνάς καλά!

mahler76 said...

Εγώ παίζει να δώ djimDjim live σήμερα.

Neco73 said...

Εχμ...

Ήταν πάρα πολύ καλό για να είναι σε μίζερο Mp3, οπότε το παριγγέλευσα να έρθει όλον το CD, δια να ευχαριστηθώ τινάν ακρόαση.

Gloriana said...

Είναι καταπληκτικό το cd, δε θα το μετανιώσεις.

radames said...

Η Damrau δραματικη κολορατουρα ?Λυρικη ειναι.Η τελευταια δραματικη κολορατουρα ηταν ηταν η Rita Shane,αντε πες η June Anderson.Δραματικες σοπρανο Εdda Moser,Maria Callas(μεχρι το 1953 μετα αρχισε να χανει ογκο και δυναμη η φωνη της),Joan Sutherland,Rita Shane.H Damrau ειναι λυρικη coloratura,η Νορμα που ειναι για δραματικη δε κανει για τη φωνη της ουτε η Lucrezia Borgia.Συμφωνω σχετικα με τη Fleming, απο γουστο ειναι αστα να πανε ειδικα η φιοριτουρα που προσθετει σε bel canto ρολους ειναι απιστευτα κιτς π.χ η τευλευταια αρια της Lucrezia Borgia που ηταν αλλα.Τωρα εχει χασει την agilita που ειχε και μαλλον θα στραφει προς το Puccini και spinto ρολους.Στο ιταλικο ρεπερτοριο εκτος απο τη Desdemona δεν ειναι καλη αλλα σε Dvorak και Stauss ειναι αρκετα καλη.H Dessay δε θα ελεγα οτι εχει φωνη ιδαιτερης ομορφιας,εχει μια φωνη πολυ ελαφρια με agilita αλλα ειναι πολυ light για δραματικος ρολους.

Gloriana said...

Μμμ... έχουμε μάλλον μια διαφορετική προσέγγιση στους όρους γι'αυτό και η διαφωνία μας.

Άλλο δραματική κολορατούρα και άλλο δραματική σοπράνο. Καμία σχέση το ένα με το άλλο κατ' εμέ.

Αν κάτσεις να σκεφτείς ότι ο ρόλος της Βασίλισσας της Νύχτας (Μαγικός Αυλός) είναι γραμμένος για δρ. κολορατούρα εύκολα βγάζεις κάποια συμπεράσματα.

Όσο για Νόρμες κλπ. κάτσε να μεγαλώσει λίγο η πολύ νεαρή Damrau, και αν αντέξει όλη αυτή την πίεση που 'λιώνει' τους τραγουδιστές το σύστημα (η νέα τάξη πραγμάτων) θα δούμε φοβερά πράματα από την κοπελιά. Το 'λέει' η ψυχούλα της. Πάντως προσέχει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ τα βήματα της και αυτό σημαίνει ότι είναι και πανέξυπνη.

Ρίξε και μια ματιά εδώ, είναι ενδιαφέρον το άρθρο για τις κολορατούρες:

http://en.wikipedia.org/wiki/Coloratura_soprano#Dramatic_coloratura_soprano

Συνήθως όλες αυτές τις 'ελαφριές' φωνές τις χαρακτηρίζουν κολορατούρες σοπράνο, αλλά δεν μπορείς να μην επισημάνεις διαφορές στη φωνή της Dessay (αυτή είναι λυρική κολορατούρα) και της Damrau. Ακόμα και όταν τραγουδούν ίδιους ρόλους.
Οι διαφορές πάντως είναι τρομερά μικρές όντως. Αλλά υπάρχουν!

Χαίρομαι που συμφωνείς για τα της Fleming. Την συμπαθώ πολύ, αλλά με απογοητεύει όποτε την ακούω-βλέπω.

Ούτε σαν Desdemona μου άρεσε ποτέ. Αν έχεις ακούσει δει Kanawa, Frittoli κλπ. τι να περιμένεις καλύτερο από τη Fleming.

Ωστόσο, με άφησε άφωνη στο ρόλο της Marie de Tourvel στις Επικίνδυνες Σχέσεις, ήταν καταπληκτική σκηνικά και ΝΑΙ και φωνητικά!
Το έχεις δει το βίντεο? Αξίζει!

Radames said...

Η δραματικη κολορατουρα ειναι dramatico soprano d'agilita εχει δηλαδη τη δυναμη και τον ογκο της δραματικης σοπρανο με κολορατουρα ικανοτητες αλλο αν η tessitura της δραματικης σοπρανο μπορει να ειναι χαμηλη για τη δραματικη κολορατουρα και το αντιστροφο.H Callas και η Moser τραγουδαγαν Wagner ,η Deutekom τραγουδαγε τη Turandot,η Sutherland ξεκινησε ως δραματικη soprano και το ονειρο της ηταν να γινει η επομενη Flagstad πριν ανακαλυψει οτι εχει κολορατουρα δυνατοτητες.H Damrau ειναι λυρικη και μαλιστα μου νομιζω οτι καποιες φορες η φωνη της γινεται shrill ή πολυ μικρη πχ http://www.youtube.com/watch?v=Ozih9O4rhUY το ja απο το alleluja στα πρωτα alleluja ειναι λιγακι αδυναμο και η τελευταια νοτα οχι και ο,τι καλυτερο ,λεπτομεριες βεβαια αλλα αυτο δε θα συνέβαινε ποτε σε δραματικη κολορατουρα ακομα και σε πιανισσιμο.Η φωνη της Sutherland ηταν πιο δυνατη απο ολη τη χορωδια και τους αλλους τραγουδιστες μαζι στις μεσαιες νοτες , στις ψηλες μπορουσε να καλυψει ακομα και την ορχηστρα π.χ στο Guidici ad Anna.H Dessay ειναι πολυ light ακομα και για λυρικη κολορατουρα ,ειναι στο ιδιο επιπεδο με τη με τη Pons και τη Galli-Curci,η Damrau ειναι στο ιδιο επιπεδο με τη Sills και τη Moffo αν και δεν εχει τις γιγαντιες ψηλες της Μοffo ουτε το ιταλικο,ζεστο και γεματο τιμπρο της.

Gloriana said...

Έχω τις διαφωνίες μου, αλλά δεν έχει σημασία.

Νομίζω ότι η φωνή της Damrau ακόμα δεν έχει ωριμάσει πλήρως γι' αυτό και είναι άδικο να την συγκρίνεις με τραγουδίστριες που έκαναν τον κύκλο τους και ολοκλήρωσαν το ρεπερτόριο που ολοκλήρωσαν.

Ελπίζω να πάνε όλα καλά και η Damrau να συνεχίσει την πορεία της και να τη δούμε στους ρόλους που είναι γραμμένοι για τη φωνή της.

Για τη Dessay συμφωνώ εν μέρει γιατί πλέον είναι μια λυρική κολορατούρα και όχι η leggero soprano που ακούγαμε πριν 6-7 χρόνια. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που αποχαιρέτησε τους ρόλους της leggero.

Βέβαια τώρα καθόμαστε και μιλάμε για τις λεπτομέρειες που μπορεί και να μην είναι η ουσία. Αλλά μια πολιτισμένη κουβέντα είναι πάντοτε ενδιαφέρουσα.

Ελπίζω να μας δοθεί σύντομα μια παρόμοια ευκαιρία.

Nice chat, thanks! ;-)

Anonymous said...

Anebhkan kapia hxhtika tis synaulias.
Ta akoyses Glory?

Gloriana said...

Akoysa to bis to 'Summertime' katebasmeno ena tono...

Ase de thelo na akoyso tipote allo...

Anonymous said...

Συμφωνούμε για την Fleming και τα προβλήματα της αλλά μάλλον δεν έχεις ακούσει την Dessay πρόσφατα. Η φωνή της θυμίζει Moffo to 76. Αφού και η ίδια δηλώνει ότι έχασε τις ψηλές της νότες. Όταν έκανε το Mozart album ήταν υπέροχη, τώρα όμως φωνητικά είναι κουρασμένη. ΄

Και λυπάμαι, ούτε από Κάλλας πρέπει να δεχόμαστε τα uneven registers. Το τραγούδι είναι τραγούδι. Άλλωστε η Κάλλας είναι ακόμη μεγαλύτερο παράδειγμα επιτυχημένου μάρκετιγκ. Πούλησε καλύτερα όταν πέθανε παρά όταν ζούσε!

Gloriana said...

anonymous said:
"Συμφωνούμε για την Fleming και τα προβλήματα της αλλά μάλλον δεν έχεις ακούσει την Dessay πρόσφατα. Η φωνή της θυμίζει Moffo to 76. Αφού και η ίδια δηλώνει ότι έχασε τις ψηλές της νότες. Όταν έκανε το Mozart album ήταν υπέροχη, τώρα όμως φωνητικά είναι κουρασμένη."

Καταρχάς χαίρομαι που συμφωνούμε για ΦΛέμινγκ. Τώρα για τη Dessay μπορεί και να έχεις δίκιο, πάντως και η ίδια υπερβάλει στις συνεντέυξεις της (γενικώς έχω την εντύπωση ότι είναι υπερβολικός άνθρωπος) φαίνεται και στις αντιδράσεις της κλπ.
Θα σου απαντούσα ότι συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΩΣ αν δεν την είχα ακούσει τώρα τελευταία στη Λουτσία της στο San Franscisco που ήταν εξαιρετική.... Γιατί στη Λουτσία της ΜΕΤ που την άκουσα έπεσα απ' τα σύννεφα, ήταν βραχνή και τρομερά κουρασμένη η φωνή της.
Το ότι λέει ότι δεν έχει πια τις ψηλές νότες νομίζω είναι ψέμμα, γιατί ακούσαμε τα κόντρα μι από την ηχογράφηση στο SF... Οπότε...
Μπορεί να μην είναι τα μι προ δεκαετίας, αλλά θεωρώ ότι είναι φυσιολογικό. ΕΞάλου αναγκάστικα να 'κατέβει' στο ρεπερτόριο ούτως ή άλλως λόγω του προβλήματος που είχε με τη φωνή της.
Πάντως θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Στο ντοκυμανταίρ LA VOIX του mezzotv που κάνει ένα λεπτομερές χρονικό σοτ πρόβλημα της, αποκαλύπτεται ότι στις χορδές είχε ΠΟΛΥΠΟΔΕΣ και όχι κάλλους, κάτι που σημαίνει ότι το πρόβλημα ήταν στο ΠΩΣ ΜΙΛΑΕΙ και όχι στο πως τραγουδάει. Και της το είπε και η φωνίατρος γι' αυτό και πήγε σε γιαυτρό ορθοφωνίας μετά την επέμβαση.

"Και λυπάμαι, ούτε από Κάλλας πρέπει να δεχόμαστε τα uneven registers. Το τραγούδι είναι τραγούδι."

ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΜΕ 1000. ΣΥΜΦΩΝΟ ΑΠΟΛΥΤΑ

"Άλλωστε η Κάλλας είναι ακόμη μεγαλύτερο παράδειγμα επιτυχημένου μάρκετιγκ. Πούλησε καλύτερα όταν πέθανε παρά όταν ζούσε!"

Έτσι...
Πάντως όταν την ακούς σήμερα δε φαίνεται καθόλου ντεμοντέ ή ξεπερασμένη όπως άλλες τραγουδίστριες της εποχής της...

ΥΓ. Δεν είσαι ο Ρανταμές, φαντάζομαι...

alberich said...

Ήμουν στην συναυλία της Φλέμινγκ και μάλλον απογοητεύτηκα. Αν αυτή είναι η μεγαλύτερη σοπράνο σήμερα, τότε εγώ είμαι ο Μάριο ντελ Μόνακο...

Gloriana said...

Μάαααλιστα!!!
Join the club alberich!

ΥΓ. εγώ πάλι που άκουσα αποσπάσματα από το ρεσιτάλ ΚΑΘΟΛΟΥ!

radames said...

Δε γραφω ποτε ανωνυμα και ποτε δε βαζω τονους.Η φωνη της Moffo αρχισε να παρακμαζει απο τις μεσαιες νοτες ,oχι απο τις ψηλες.Δεν εχω προβλημα με τη φωνη της Καλλας ακουω και ηχογραφησεις της του '60.Αυτα που πετυχε σε ερμηνευτικο/δραματικο επιπεδο υπερκαλυπτουν τα φωνητικα της προβληματα.Και σε φωνητικο επιπεδο ακομα, αν ανολογιστει κανεις τη παραξενη φυση της φωνης της, δε πετυχε και λιγα. Η κολορατουρα της,το legato της,ο ελεγχος των δυναμικων,οι τριλιες,η καθαρη της αρθρωση,η δυναμη της φωνης της ,πριν παρακμασει,οι χαμηλες της νοτες,η ικανοτητα να τραγουδα σε οποιαδηποτε tessitura δεν παραβλεπονται.Tελειοι τραγουδιστες δεν υπηρξαν (αν εξαιρεσει κανεις τη Simionato,τη Marian Anderson,το Ruffo και μερικους αλλους που ειναι η εξαιρεση του κανονα).Σπουδαιοι τραγουδιστες π.χ o Gobbi, η Callas,ο Schipa καταφεραν να υπερκερασουν τεραστια φωνητικα προβληματα που ειχαν με τις ερμηνειες του.Το τραγουδι δε πρεπει να ειναι αυτοσκοπος αλλα να εκφραζει αυτο που ειχε οραματιστει ο δημιουργος οταν εγραφε τη μουσικη του ρολου και να δωσει στις νοτες που ενα νοημα , γι'αυτο λεγται και ερμηνεια του ρολου αλλωστε.Προσωπικα,εκτιμω περισσοτερο τη Callas απο τη Sutherland.Η Callas εμεινε στην ιστορια για τους ρολους που ερμηνευσε.Η Sutherland θα μεινει στην ιστορια για τις τριλιες της,για τα κοντρα Mi bemolle και τη κολορατουρα της.Το ιδιο και ο Pavarotti που θα μεινει στην ιστορια για την ομορφια της φωνης του ,για μια αρια που τραγουδησε με ενα ματσο ψηλα ντο και για μια αλλη αρια που τραγουδουσε σε γηπεδα.Η ομορφια χωρις ουσια ειναι καλη μονο για τη προσελκυση του αντιθετου φυλου για αναπαραγωγη.

Anonymous said...

Μερικές επισημάνσεις:
1. Η Φλεμινγκ δεν θεωρειται διαδοχος της Λοτε Λεμαν αλλά της Elisabeth Schwarzkopf, είναι η μόνη που κατάφερε να τραγουδήσει τους λυρικούς ρόλους του Strauss με τέτοια τελειότητα (Marschallin, Madeleine, Daphne, Arabella, ktl)
2. Ναι η Δάφνη έχει μια μεγάλη ιδιατερότητα (λυπάμαι που δεν την ξέρεις ως ρόλο δεν είναι ούτε Τόσκα ούτε Κάρμεν!), απαιτεί από την τραγουδίστρια σε εξαντλητικό επίπεδο διατήρηση της φωνής σε συνεχως υψηλή τεσσιτούρα έναντι μιας παρα πολυ βαρειάς ορχήστρας, γιαυτο δεν την τραγουδα ΠΟΤΕ ΚΑΜΜΙΑ live! (η Hilde Gueden δεν είχε καταφέρει να την τραγουδήσει με full! voice ). Για ρώτα τον εαυτό σου πόσες βασιλισσες της Νύχτας ξέρεις ή πόσες Lucia di Lamermoor και μετά απάντα και στο ερώτημα πόσες Daphne ξέρεις
3.Που ακριβώς άκουσες την ανομοιογένεια των registers της Fleming... η Φλέμινγκ έχει μια τεράστια φωνητική έκταση από low G3 έως high G6 σε live performances και έως D7!! με χρήση whistle register. Το κύριο μέρος της φωνής της (έως περίπου το D6 που το τραγουδα συχνα) ειναι πρότυπο τιμπρικής ομοιογένειας.
Επιπρόσθετα, ποιος σου είπε οτι η ανομοιογένεια των registers θεωρείται ελάττωμα? Οι σοπρανίτσες των Ωδείων με τις 5 νοτες όλες κι όλες μέσα στη φωνή τους που παριστάνουν τις δασκάλες της κακιάς ώρες σε μαθήτριες της κακιάς ώρας??
Η Giuditta Pasta και η Μaria Malibran που ήταν οι αντίστοιχες της Κάλλας soprani sfogati στο 19ο αιώνα είχαν φωνές με τεραστια ανομοιογένεια των registers όπως ακριβώς συμβαίνει πάντοτε όταν μια φωνη ξεπερνά σε έκταση τις 2 οκταβες. Σπάνιες εξαιρέσεις στον κανόνα αυτό η Ponselle και ναι! η Fleming το λεει όλος ο κόσμος εκτός από σένα.

5. Είσαι σοβαρή με τη Diana Damrau? αυτο το πράγμα με το τρέμολο στις ψηλές νότες, την ελάχιστη agility και τη μετριότατη τεχνική κολορατούρας (από τις χειρότερες Queen of the Night) kai είμαι σίγουρος οτι ξέρεις πόσες αμέτρητες τραγουδίστριες έχουν τραγουδήσει υπέροχα -και τονίζω το αμέτρητες για να μην νομίζεις οτι είναι και τίποτα σπάνιο η κολορατούρα σοπράνο- τις άριες της Βασίλισσας τηε Νύχτας. Μήπως αυτό που σε συγκινεί στην Damrau είναι το οτι ειναι πανάσχημη?
6. Η Dessay έχει χάσει τη φωνή της από το 2003 και μετά. Στη φωνητική της ακμή (δεκαετία του 90) ήταν από τις μεγαλύτερες κολορατούρες που είδε ποτέ ο κόσμος αλλά όχι πια... Είναι το τίμημα που πλήρωσε για τα ατελείωτα G6 kai Ab6 που τραγουδούσε σε ρόλους όπως η Ολυμπία αλλά και των τσιγάρων!! που κάπνιζε!
7. Τα σχόλια που γράφονται στη σελίδα σου για την Κάλλας είναι ανατριχιαστικά και εμμετικά δεν δεχομαι ούτε καν να τα σχολιάσω, τόσο ανατριχιαστικά κακοήθη τα θεωρώ!

6 Ποιές Ιταλίδες ακτιβώς εννοείς? αυτό το σούργελο τη Μαριέλα Ντεβία, με την αισθητική και τη σκηνική παρουσία μιας Drag Queen που πηγε και τραγούδησe Βolena kai Τraviata και Stuarda (ευτυχως την Νορμα δεν την κακοποίησε ακόμα) χωρίς να έχει μεσαία και χαμηλή περιοχή, πετσοκόβωντας όλες τις χαμηλές νότες ή κάνοντας τες upward transposition γιατι δεν έφτανε η φωνή της εκεί κάτω και που παρά τις απελπισμένες προσπάθειες σύσσωμων των clacques της Σκάλα που επί χρόνια γιουχάριζαν την όποια μη-Ιταλιδα μεγάλη τραγουδίστρια πήγαινε στη σκαλα και παρά του οτι την φιλμογράφησαν έως και στην τουαλέτα της να τραγουδα στην απελπισμένη τους προσπάθεια να την κάνουν διάσημη δεν έχουν καταφέρει παρα να την λατρέψουν οι απανταχού Drag Queens ?
Ή μήπως αναφέρεσαι σε Ιταλίδες τραγουδίστριες όπως η Τebaldi και η Moffo που τα αμέτρητα φάλτσα τους δεν χρειάζεται να έχεις το sense of Pefect pitch για να σε πονάνε ... Βρήκες λάθη στη τραβιάτα της Φλεμινγκ και μπράβο σου...! Αν όμως βρήκες σφάλματα στη Φλεμινγκ φαντάζομαι πόσο πρέπει να υποφέρεις με τους υπόλοιπους τραγουδιστές που πετσοκόβουν τους ρόλους στα μέτρα τους για να μπορέσουν να τους μισο-τραγουδήσουν (ή μήπως δεν έχεις πάρει χαμπάρι πόσες νότες δεν τρογουδιούνται ΠΟΤΕ! στους μεγάλους ρόλους γιατι οι τραγουδίστριες δεν έχουν τις νότες μέσα στο λαιμό τους!)


Λυπάμαι που ανακάλυψα τη σελίδα σου σήμερα (trawl cave!)

Gloriana said...

An mporoyses na kaneis enan politismeno dialogo, xoris tosi empatheia kai prokatalipsi isos tha mporoysame na kanoyme kapoia koybenta tis prokopis. Lypamai poy ektithesai kat' ayton ton tropo, alla sebomai to problima poy mallon exeis...
Xairomai pantos poy anakalypses tora to blog kai oxi noritera kai etsi den eimaste anagasmenoi na upomenoyme to nosiro soy 'tono'! Elpizo na min sunexiseis pleon edo kai na taxidepseis se alla blog toy goystoy soy, giati edo den exeis kamia thesi, opos diapistoses molis.

Soy eyxomai kales akrosaseis tis Fleming! Ego de tha paro, thanks! Protimo na akoyo tin kakasximi (hahahaha) Damrau kai tin 'nikotinou' Dessay!

(Eythumisa pantos me merika soy sxolia, na sai kala, ofeilo na to exomologitho!)

mahler76 said...

κακώς του απάντησες του βλάκα.

Gloriana said...

De bariesai re file...

kostas said...

Εγώ όμως θέλω να του απαντήσω γιατί λέει απίστευτες μπουρδολογίες το παλικάρι(?).

1. Από πότε η ανομοιογένεια των ρεζίστρων είναι in? Από τότε που με θυμάμαι να κάνω σπουδές όπερας σε Ωδεία του εξωτερικού (για τα εδώ δε θα μιλήσω) οι δάσκαλοι μιλάνε για την ομοιογένεια της φωνής και πώς αυτό είναι ένα καλό δείγμα τεχνικής και ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ.Η μεγάλη έκταση φωνής δεν σημαίνει ανομοιογένεια. Και τώρα δε μπορώ να ακούω τις παπαριές για την τεράστια έκταση της φωνής της Φλέμινγκ είναι αστείο.
2.η Φλέμινγκ εκτός από κακόγουστη (αμερικανίδα γαρ) είναι και κάκιστη μουσικός. Όλα τ'αλλα περιττεύουν να τα αναλύσουμε. Άκουσες την Dessay πρόσφατα? Γιατί εγώ την άκουσα στο Παρίσι και ναι παρά την φωνητική περιπέτεια που είχε (και που έχουν τόσες άλλες που ούτε να φανταστείς δεν μπορείς) τραγουδάει πολύ πολύ πολύ καλύτερα από τη Φλέμινγκ. Επίσης δεν καπνίζει (αν και με το κάπνισμα δεν βγάζεις κάλλους και επιπλέον καπνίζουν πολλοί επιτυχημένοι τραγουδιστές) τη ζημιά την έπαθε από κακή χρήση της φωνής επί σκηνής, όχι κακό τραγούδι, αλλά κακή χρήση της με τα ουρλιαχτά και τις περίεργες φωνούλες και υπερβολές που συνηθίζει όταν μιλάει. Πολύποδες είχε η Ντεσσέ -σημάδι κακή ομιλίας- και όχι modules.
3.Καλά τις βλακείες για τη Damrau δε θα τις σχολιάσω, εκεί φαίνεται η ασχετίλα του τύπου... Εδώ γελάμεεεεεεεε!

υγ. Γκλόρυ μην χολοσκάς, η βλακεία είναι-πώς είπαμε-απόλυτη. χαχαχαχαχα. Συνέχισε την πολύ καλή δουλειά που κάνεις εδώ.

Gloriana said...

Kosti tora eida to post soy.
S' eyxaristo gia ti symmetoxi. Xaxaxa, thumamai tin apextheia soy gia toya amerikanoys stars (ektos apo tin Horne-sosta?)
Elpizo kai eyxomai na proodeyeis fonitika ekei pano sta... boreia proastia!
Se filo!