2.3.08

TOP 5+1 MODERN OPERA PRODUCTIONS!!!


TURANDOT (Puccini)
Eva Marton, Plácido Domingo, Leona Mitchell
Franco Jefirrelli
James Levine
METROPOLITAN OPERA, NEW YORK 1988
For Jeffirelli's set and the remarkable trio of Marton-Domingo-Mitchell.





CARMEN (Bizet)
Anna Caterina Antonacci, Jonas Kaufmann, Ildebrando D'Arcangelo
Francesca Zambello Antonio Pappano
COVENT GARDEN, LONDON 2006
For the direction of Francesca Zambello, the good casting and the sexy duo of Antonacci and Kaufmann





ELEKTRA (R. Strauss)
Eva Marton, Cheryl Studer, Brigitte Fassbae
nder, Franz Grundheber, James King
Harry Kupfer
Claudio Abbado

VIENNA STAATSOPER, 1989
For Harry Kupfer's scenic guidance, Eva Marton's stupendous protrait of Elektra and the music direction of Abbado.








LUCIE DE LAMMERMOOR (D
onizetti)
Natalie Dessay, Sébastian Na, Ludovic Tézier
Don Kent
Evelino Pido
L'OPERA NATIONAL DE LYON, 2002
For the astonishing mad scene of Natalie Dessay and Enrico of L. Tezier



OTELLO (Verdi)
Domingo, Frittoli, Nucci, Ceron
Carlo Battistoni
Riccardo Muti

TEATRO ALLA SCALA, MILANO 2001
For the beautiful set and chemistry between Domingo, Frittoli.




SALOME (Strauss)
Catherine Malfitano, Simon Estes, Horst Hiesterm
ann, Leonie Rysanek
Petr H. Weigl
Giuseppe Sinopoli
DEUTCH OPER, BERLIN 1990
For Malfitano's amazing dance and singing and Weigl's scenic guidance

4 comments:

Neco73 said...

Εχμ... Υποκειμενική άποψη φαντάζομαι η οποία έχει σχέση και με την εκτίμηση και θαυμασμό που υπάρχει σε συγκεκριμένους καλλιτέχνες.

Ένα πράγμα μόνο ξέχασες. Τον Ιππότη του ρόδου του αγαπημένου Richard Strauss με τον Carlos Kleiber Anne sophie von Otter, Barbara Bonney και φυσικά την Felicity Lott (και ο Kurt Moll). Κινούμενος σαφώς προς το προσωπικό γούστο και τις προτιμήσεις σου βεβαίως, βεβαίως

Gloriana said...

Όχι δεν άλλαξε κάτι στην όπερα αυτό το έργο, φοβάμαι...

Ανέβασα αυτά τα 5 έργα γιατί υπάρχουν πολλά περισσότερα πισω από τους συγκεκριμένους καλλιτέχνες...
Είμαι σίγουρη ότι τα έχεις διακρίνει και εσύ.

Από κει και πέρα σαφώς και δε μπορεί να μην είναι υποκειμενική άποψη η επιλογή αυτή.

Neco73 said...

Για μένα το μόνο που υπάρχει κάτι εξαιρετικό, είναι η Electra του Abbado, σε όλα τα επίπεδα. Για τα υπόλοιπα (πλην της Carmen που δεν την έχω δει) πρόκειται για μεγάλες παραγωγές, με εξαιρετικά σκηνικά και σκηνοθεσία. Αναμφισβήτητα υψηλού επιπέδου.

Στο ίδιο επίπεδο είναι και Ιππότης του Ρόδου. Τα σκηνικά, κοστούμια, η σκηνοθεσία του Otto Schenk. Κορυφαίες ερμηνείες και από τους τραγουδιστές. Εκείνο που ξεχωρίζει και έδωσε κάτι παραπάνω, ήταν η διεύθυνση του Carlos Kleiber, ο οποίος πήγε την ερμηνεία πολύ μακρυά, αντιλαμβανόμενος το ιδιαίτερο Βιεννέζικο άρωμα που έχει αυτή η όπερα. Το βρίσκω πολύ σημαντικό αυτό εγώ. Κανένας άλλος μαέστρος δεν έφτασε εκεί, με εξαίρεση ίσως τον Rudolf Kempe, του οποίου έχουμε καταγεγραμμένη μόνο της σουϊτα αυτής της όπερας.

Αυτά!

Gloriana said...

Θενκς για την τοποθέτηση.
ΊΣως και να έχεις ΄δικιο.