14.12.07

Μαρία Κάλλας - δεν της άξιζε ένα Μουσείο;

Τρίβουν τα χέρια τους οι ιδιοκτήτες του οίκου Σόθμπις, καθώς η προγραμματισμένη δημοπρασία των προσωπικών αντικειμένων της Μαρίας Κάλλας απέφερε τετραπλάσια από τα αναμενόμενα κέρδη (συνολικά 1.760.000 ευρώ).
«Επέστρεψε για να γίνει πιο δημοφιλής από ποτέ», δήλωσε η εκπρόσωπος του Σόθμπις Αϊρις Φάμπρι μετά το τέλος της δημοπρασίας.
Και απομείναμε να αναρωτιόμαστε γιατί κανένας Κρατικός φορέας από Ελλάδα ή Ιταλία έστω, δεν σκέφτηκε ότι ίσως ήρθε ο καιρός να αποκτήσει αυτή η καλλιτέχνιδα ένα Μουσείο...

Φαντάζομαι θα αποφάνθηκαν ότι δεν της αξίζει, ελπίζω τουλάχιστον να κατέληξαν στο ότι το κράτος έχει άλλου είδους ανάγκες όπου και πρέπει να επενδύσει οικονομικά.
Το ελληνικό υπουργείο πολιτισμού, αν και είχε αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις ερωτικές της επιστολές, δεν συμμετείχε στη δημοπρασία.

Κρίμα... Νομίζω ότι ένα Μουσείο Κάλλας δε θα κόστιζε τεράστια ποσά στην Ελλάδα...

15 comments:

advocatus diaboli said...

Για να αποφανθεί κάποιος πρέπει να έχει προηγηθεί η διαδικασία της σκέψης και του προβληματισμού, διαδικασίες στις οποίες δεν πιστεύω ότι υποβλήθηκε κάποιος ιθύνων νους αυτής της χώρας. Φυσικά και της αξίζει- όπως της αξίζει και μια Ακαδημία τραγουδιού που να φέρει το όνομά της και πολλά άλλα. Πιστεύω ότι ποτέ δεν θα τύχει της αναγνώρισης που θα άξιζε, εδώ, στη χώρα που την εκδίωξε και τώρα επιδιώκει τις δάφνες της δόξας της χωρίς να θέλει να καταβάλει κανένα κόστος...

Parsifal said...

Μα αγόρασε ένας φορέας! Ενας μονοπροσωπος φορεάς που λέγεται Bruno Tosi (οπως πάντα) και σκοπεύει να ανοιξει μουσείο για την Κάλλας στη Βενετία...Είδατε κ το αρθρο της ΟπεραΣικ, αν οχι δείτε το.

Gloriana said...

Parsi de milisa gia forea genika, gia kratiko milisa.
Ypethesa oti oi 2 xores poy kerdisan apo to onoma tis Callas, tha ithelan na tin timisoyn, oysiastika...
Anyway...

Diabole, thelo na pisteyo oti toys apasxolise esto kai 10' lepta to thema Callas sto ypourgeio politismoy. Alla mallon oneirobato... Exeis dikio...

Parsifal said...

Μα Μουσείο Κάλλας υπάρχει στην Αθήνα. Εστω κ αν ειναι μικρό κ δεν το ξερει πολυς κοσμος...Βρίσκεται στην Τεχνόπολη στο Γκάζι και είναι του Δήμου Αθηναίων...
http://www.cityofathens.gr/moyseia/
moyseio-marias-kallas

advocatus diaboli said...

Εμένα αυτή η σελίδα δεν μου ανοίγει. Ελπίζω να μην έπεσα θύμα σαρκασμού και την πάτησα Parsifal :Ρ

advocatus diaboli said...

Α, και κάτι άλλο... Μπορείς να μου πεις Gloriana πού στο καλό "κέρδισε" η Ελλάδα από το όνομα της Κάλλας; Εκτός από το γεγονός ότι κοτσάραμε σε ένα τεράστιο video wall στους Ολυμπιακούς της Αθήνας το -κατά τα άλλα άψογο- προφίλ της, δίνουμε μια υποτροφία και θυμόμαστε που και που να κάνουμε και ένα γκαλά όπερας στη μνήμη της, τι άλλο κάνει η χώρα μας για να επωφεληθεί του ονόματός της; Τίποτα.
Αλλά ίσως κι Εκείνη έτσι να το ήθελε.
Άλλες χώρες βγάζουν μια προσωπικότητα στα χίλια χρόνια και φροντίζουν να μαθαίνουν οι νέοι τους γι'αυτούς, βάζουν και την αφεντομουτσουνάρα τους και σε κανα τάληρο βρε αδερφέ! Αλλά εμείς έχουμε κολλήσει στον Κολοκοτρώνη και το Ρήγα Φεραίο. Λυτρωτές του πνεύματος όπως ο Ελύτης, ο Σεφέρης, ο Ρίτσος, η Κάλλας δεν έχουν θέση στην ιστορική μας συνείδηση!
Περνούσα τις προάλλες από τα κοιμητήρια της Θέρμης (μακριά από μας) και παρατηρώ ότι υπάρχει μια φωτισμένη και φροντισμένη στο έπακρο προτομή. Α, λέω, για να δω ποιον σκέφτηκαν να βάλουν. Τον Καζαντζίδη κυρία μου, που θα έλεγε και ο Λαζόπουλος. Τον Καζαντζίδη!

Gloriana said...

Parsi τι σόι μουσείο είναι αυτό? Ξέρεις? Τι έχει? Γιατί αν δεν έχει τίποτα και απλά το κάνανε για να χουμε να λέμε...

Έπρεπε το σπίτι στην Πατησίων να γίνει ένα ωραίο μουσείο με προσωπικά της αντικείμενα πάρτες και υλικό από την πορεία της στη χώρα της. Οπτικο-ακουστικό υλικό κλπ. Αλλά...Ωστόσο, επιφυλάσσομαι. Θα πάω να δω το Μουσείο που λες και θα γράψω περισσότερα.

Διάβολε, η Ελλάδα την εποχή που μεσουρανούσε η Κάλλας στο χώρο της όπερας μπήκε στο χάρτη του καλλιτεχνικού στερεώματος (και όχι μόνο). Ο φαν της Κάλλας που άκουγε ότι είναι Ελληνίδα άνοιγε ένα χάρτη, έναν οδηγό, ενδιαφερόταν για την ιστορία της χώρας που έβγαλε μια τέτοια προσωπικότητα. Γνώριζε κάποια πράγματα για τη χώρα μας.
Στις 2 παραγωγές της Επιδαύρου η Ελλάδα/Αθήνα έγινε πόλος έλξης πολλών ξένων, ακούστηκε το όνομα της. Αυτό ήθελα να πω με τη λέξη 'κέρδισε'.

Parsifal said...

Το Μουσείο στο Γκάζι ειναι συμπαθητικό, έχει αντικείμενα που είχε διεκδικήσει το ΥΠ. Πολιτισμού σε προηγούμενες δημοπρασίες (επι Βενιζέλου αν θυμάμαι καλά). Διαφορα αντικείμενα της και παρτιτούρες και φωτογραφίες κ οπτικοακουστικό. Έχει ενα περίεργο ωράριο βέβαια κ δεν το έχουν διαφημίσει ποτέ και πουθενά, σα να το έκαναν για να ξεπλενουν χρήματα. χεχεεχε. Ανοιξε λιγο πριν του Ολυμπιακούς κ τότε μάζευε αρκετο κόσμο (εννοείται μονο τουρίστες, οι ελληνες έχουν τόση σχέση με την Κάλλας όση και εγώ με τις φακές).

Neco73 said...

Δεν ξέρω αν το καταλάβατε αλλά ο Parsifal απάντησε στο ερώτημα αναφερόμενος στις φακές.

Να πω την αλήθεια δεν είμαστε και τόσο αχάριστοι όσο λέτε. Εγώ προσωπικά συγκινήθηκα όταν είδα στο Metro των Αθηνών (γιατί υπάρχει και άλλο?) 2 γιγαντοαφίσες. Η μία ήταν της Μαρίας Κάλλας και η άλλη του Μητρόπουλου, στην στάση του Μετρό νομίζω. Όπως και δεν βλέπω κάτι κακό να έχουν άγαλμα-προτομή φωτισμένη του Καζαντζίδη.

Όλοι οι άξιοι έχουν την θέση τους δεν τους αμφισβητεί κανείς. Οφείλω να ομολογήσω όμως ότι είναι πολλοί, παρά πολλοί. Η αναλογία πληθυσμού και σπουδαίων ανθρώπων είναι μεγάλη.

Gloriana said...

Μάλιστα, άρα υπάρχει Μουσείο και μπράβο τότε.
Κρίμα που στη δημοπρασία αυτή δεν κατάφεραν να αγοράσουν κάτι για να το εμπλουτίσουν.

O Καζαντζίδης αποτέλεσε ένα σύμβολο για τα λαϊκά στρώματα και του αξίζει μια προτομή και πολλά περισσότερα,όπως και σε όλους όσους άφησαν έργο σερ αυτό τον τόπο.

advocatus diaboli said...

Παρεξηγήθηκε, όπως βλέπω, το ύφος μου. Αν και δεν ξέρω αν θα ήταν καίριο να διευκρινίσω, ωστόσο θα αναφέρω ότι δεν υποτιμώ την αξία του Καζαντζίδη ή του κάθε Καζαντζίδη αυτού του είδους. Θεωρώ όμως την προτομή του τουλάχιστον περιττή, σε μια πόλη που στερείται στοιχειωδών προτομών (ας μου επιτραπεί ο σολοικισμός). Ωστόσο πιστεύω ότι συνάδει απόλυτα με την κουλτούρα της δημοτικής αρχής, οπότε μπορεί να είναι και δικαιολογημένη. Προσωπικά θα προτιμούσα κάποιον άλλο εκεί.
Επίσης δεν συμφωνώ στο ότι ο Καζαντζίδης άφησε "έργο", αλλά αυτό είναι μια άλλη υπόθεση.

Gloriana said...

Αγνοείς, Διάβολε, ότι ο Καζαντζίδης εξέφρασε ένα ολόκληρο λαό ως εκπρόσωπος του, είναι λάθος να το αγνοούμε αυτό.
Άλλο πράμα το 'έργο' μην τα συγχέεις.

Η αξία του επικεντρώνεται περισσότερο στο ότι ήταν εκφραστής μιας τάξης, του λαού ένας λαϊκός αν θες 'ήρωας', πέρα από την αξία του ως τραγουδιστή/καλλιτέχνη που προσωπικά πιστεύω ότι ήταν και τεράστια.

Neco73 said...

Εγώ πιστεύω ότι άξια ο Καζαντζίδης έχει προτομή. Δεν ξέρω τι στοιχειώδες προτομές λείπουν από την πόλη, ίσως να μην έχω την κουλτούρα για αυτό το πράγμα, αυτό μπορώ να το παραδεχθώ. Απλά μην γενικεύουμε τα πράγματα.
Ο καθένας μπορεί να έχει δικιά του εκτίμηση για τις προτομές που πρέπει να υπάρχουν. Μπορώ να αντιληφθώ όμως την ευρύτερη αποδοχή που έχει προτομή του Καζαντζίδη από μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Είναι πολύ καλός λόγος και προσωπικά με ικανοποιεί αυτή η κίνηση.

Το γεγονός ότι συνδέεται με την με την κουλτούρα της Δημοτικής Αρχής και σίγουρα έγινε με παραίνεση της, μου είναι εντελώς αδιάφορο και το θεωρώ άσχετο. Φυσικά διαφωνώ στα περισσότερα σημεία (σε όλα θα έλεγα και ιδιαίτερα με το πολιτισμικό προφίλ και όχι μόνο) με την Δημοτική Αρχή (νομίζω αναφερόμαστε στον Νομάρχη Θεσσαλονίκης). Αλλά να το συνδυάσω αυτό με την προτομή του Καζαντζίδη, επειδή διαφωνώ με την αυτή την Αρχή , είναι λίγο ασύμβατο προς τον χαρακτήρα και την κουλτούρα μου. Έχω δε την αίσθηση ότι θα γίνω σαν και αυτούς με έναν τέτοιο συνειρμό.

Ελπίζω να μην θίγω ή στεναχωρώ κάποιους με την προσωπική μου άποψη .

farinelli said...

Glory, μπορεί να μην το βρεις ανοιχτό αυτό το μουσείο στην Παστιτσούπολη στο Γκάζι, εγώ τουλάχιστον δεν το έχω βρει ακόμα! Τώρα, ο Parsi άλλο, ανοίγει όλες τις πόρτες... Loll. Όσο για το πραγματικό μουσείο, το super σπίτι της Πατησίων είναι η καλύτερη ιδέα, αλλά θέλει εκατομμύρια σε ανακαίνηση και ...πες πως έγινε, νομίζω πως πιστεύουν (και δεν έχουν άδικο) πως δεν έχουν τι να δείξουν εκτός από 2 βρακιά (που θα έλεγε και ο Μahlerinoς) και καμιά προπολεμική φωτογραφία με αφιέρωση από πίσω 'με αγάπη Μαίρη'. Α, και μια πραγματικά ωραία προτομή που ξυλώσαν από κάπου κοντά στο Κάραβελ... Παρόλο που αν το ψάχνανε πραγματικά το θέμα, θα μπορούσε να γεμίσει με γαμάτες 'ιδέες' όλη αυτή η μοναδική πολυκατοικία της Πατησίων. Ευτυχώς που η δήμαρχος Ντόρα το είχε στο πρόγραμμα επί Ολυμπιακών. Εγώ δεν είμαι ειδικός!...
ΥΓ. Δεν συμφωνώ για τους Ιταλούς! Δεν έχουν ούτε πλήρη εικόνα της Κάλλας ούτε κάτι πραγματικά κοινό. (τρελή κακία!).

Gloriana said...

Farinellako, simfonoyme...
Kala eisai poluuu kakoooos me toys italous. Xaxaxaxa
Ap' oti katalaba to moyseio ypoleitoyrgei...?