3.9.07

AIDA: Εκπληκτική αλλά άτυχη η πρεμιέρα...

Εξαιρετική παράσταση σε όλα, αλλά άτυχη η πρεμιέρα της AIDA την Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου, αφού η βροχή οδήγησε στη διακοπή και τη ματαίωση της.

Τα ανοιχτά θέατρα αυτούς τους κινδύνους εγκυμονούν, καθώς ειδικά σε μια παράσταση όπερας ακόμη και μια ψιχάλα επιβάλει τη διακοπή της αφού τα όργανα της ορχήστρας είναι εξαιρετικά ευαίσθητα.

Στο διάλειμμα μεταξύ της 2ης και 3ης πράξης οι πρώτες στάλες της βροχής ανησύχησαν κοινό και συντελεστές. Ο μαέστρος όμως έκανε μια προσπάθεια ξεκινώντας την 3η πράξη για να διακόψει οριστικά πριν την άρια της Aida: O patria mia, καθώς ήδη οι μουσικοί της ορχήστρας σκούπιζαν σε πρώτη ευκαιρία τα έγχορδα τους ανήσυχοι...

Πρόκειται πάντως για μια πολύ πολύ προσεγμένη παραγωγή με υποδειγματική σκηνοθεσία-κοστούμια, τον Martinucci στα 66 του σε μεγάλη φόρμα και την Fantini που διαθέτει μια εντυπωσιακή φωνή τη μόνη που 'περνούσε' με τόση άνεση ως την κόγχη του θεάτρου.

Η ήχος της ορχήστρας του Καϊρου δεν περιγράφεται με λόγια. Νομίζω πως πρώτη φορά στη ζωή μου έχω ακούσει ζωντανά μια ορχήστρα να ερμηνεύει την Aida με τέτοιο τρόπο. Τα εύσημα ανήκουν στον μαέστρο, Nader Abbassi.

Όσοι μπορείτε αξίζει να παρακολουθήσετε αυτή την παραγωγή. Η 2η παράσταση είναι στις 4 Σεπτεμβρίου και η 3η και τελευταία στις 6 Σεπτεμβρίου.

Αν και οι προγνώσεις για τον καιρό εδώ πάνω στη συμπρωτεύουσα την εβδομάδα που ακολουθεί είναι... δυσοίωνες, ας ελπίσουμε να μην αδικηθεί αυτή η τόσο καλή προσπάθεια της Όπερας Θεσσαλονίκης.

Σπεύσατε!

16 comments:

farinelli said...

έτσι, έτσι...
τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Anonymous said...

Εαν δεν έχετε ακούσει καλύτερη όρχήστρα από του Καίρου , να ερμηνεύει την Αίντα , μάλλον δε θα στηριχθώ στο γούστο σας . Σκεφτόμουνα να ανέβω για να δω τη παράσταση και μάλλον θα το απόφύγω . καλημέρα

Escamillo

Gloriana said...

Nai, tin Aida zontana den tin exo akoysei kalytera.

Kala tha kanete na to apofygete, an sximatizete apopsis ap' oti diabazetai.

Prosopika sximatizo mia apopsi gia otidipote otan to parakolouthiso i idia!

Kali sas mera!

Anonymous said...

Αγαπητή,ε , με συγχωρείτε , δεν ήθελα να αμφισβητήσω την φυσική σας παρουσία στο θέατρο δάσους της Θεσσαλονίκης και την διαδικασία που ακολουθείτε για να κρίνετε ένα καλιτεχνικό γεγονός , αλλά την ανεπάρκειά σας για κριτική λόγω μάλλον περιορισμένης γνώσης του αντικειμένου . Λειτουργείτε ως μουσικοκριτικός με την ανοχή του διαδικτύου !!!!

Escamillo

Gloriana said...

Σας ζητώ θερμά συγνώμη αν σας εκνευρίζω.

Κριτική δεν ασκώ. Εκθέτω την προσωπική μου άποψη. Από κει και πέρα έχετε και εσείς την δική σας κρίση και κανείς δεν σας λογοκρίνει για να εκθέσετε και τη δική σας 'κριτική', με την ανοχή του διαδικτύου.

Δημοκρατία έχουμε έλλωστε.

Εξάλου δεν γνωρίζεται την ειδικότητα μου καθώς και τις σπουδές μου, οπότε καλό είναι είστε λιγουλάκι επιφυλακτικός!

advocatus diaboli said...

Αγαπητέ Escamillo, χωρίς να θέλω να θίξω την καλλιτεχνική σας εμβρίθεια, θα ήθελα να επισημάνω ότι στο blog αυτό κανείς δεν επιδιώκει δάφνες μουσικοκριτικού. Ωστόσο, η φυσική παρουσία κάποιου σε ένα καλλιτεχνικό δρώμενο είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατύπωση μιας άποψης, εσφαλμένης η μη. Εαν λοιπόν εξ αρχής γνωρίζατε την ανεπάρκεια της ορχήστρας της παράστασης, δεν ήταν η Gloriana εκείνη που με την κριτική της σας απέτρεψε από τον να την παρακολουθήσετε, αλλά η δική σας ήδη παγιωμένη άποψη.

Anonymous said...

Δεν με εκνευρίζετε , διασκεδάζω με την απλοικότητά σας , καθώς παρακολούθησα το ιστολόγιό σας το τελευταίο διάστημα ( 10 μήνες ) και εξεπλάγην από την ευκολία που διατυπώνετε απόψεις , με την ανοχή της δημοκρατίας αυτή την φορά μια και μπλέξαμε και αυτή στη μέση ...

Μεεκτίμηση
Escamillo

Gloriana said...

Ω χαίρομαι που σας ψυχαγωγώ!

Επίσης χαίρομαι που ζω σε μια δημοκρατική χώρα. Ελπίζω το ίδιο και για σας!!!

Anonymous said...

Ν'αγιάσει το στόμα σου,Εσκαμίγιο!!!

advocatus diaboli said...

Εντυπωσιάζομαι από τη διαλεκτική σας δεινότητα, κύριοι Escamillo και Anonymous. Επιτρέψτε μου όμως το θάρρος να θεωρώ ότι η επιχειρηματολογία σας μπάζει από παντού (κυρίως η δική σας, Escamillo, καθώς ο anonymous μας έκανε τη χάρη να μη μας αποκαλύψει ούτε καν το ψευδώνυμό του, πόσο μάλλον τις θέσεις του).
Δεν λειτουργώ ως συνήγορος της διαχειρίστριας του ιστολογίου, αλλά, όσο και να ψάξω, δε βλέπω πουθενά γραμμένο το: "Ιστολόγιο για επαγγελματική κριτική των απανταχού παραστάσεων όπερας". Αφήστε που το υποκειμενικό στοιχείο είναι εκείνο που πάντα αποτελούσε εφαλτήριο για υγιή διάλογο. Όμως εσείς εμφανιστήκατε με εριστικές διαθέσεις.
Το αντιπαρέρχομαι κι αυτό.
Εάν χρησιμοποιείτε κάποιον από τους γνωστούς περιηγητές, πάνω δεξιά υπάρχει ένα κόκκινο "Χ". Το επιλέγετε και είμαστε όλοι χαρούμενοι. Αλλιώς, αν είστε κι εσείς θιασώτες της γόνιμης αντιπαράθεσης, παρακαλώ μην καταφεύγετε σε ρητορίες της μορφής "Ν'αγιάσει το στόμα σου".
Ευχαριστώ.

Parsifal said...

Καλά, περνάμε τέλεια ε? Μπήκε ο Σεπτέμβρης κ ανάβουν τα αίματα! Είδες Γκλόρι? Είπες μια καλή κουβέντα κ πέσαν να σε φάνε...ενώ εγώ που εχω να πω καλή κουβέντα για παράσταση απο το 2005 δε μου ασκεί κανείς κριτική. (Ωωωωω μερικές φορές το comments moderating είναι τόσο μα τόσο απαραίτητο...)Είμαι πάντως σίγουρος οτι η Ορχήστρα του Καιρου (αμφιβάλλοντας για το αν την εχω ακούσει ποτέ) ήταν σίγουρα καλύτερα απο ΚΟΘ, ΚΟΑ κτλ κτλ By the way, έχει δέκα μήνες το blogακι σου? Αποκλείεται...

mahler76 said...

Afti einai alli apo tin AIDA tin Kavaliotida???

Parsifal said...

6 einai oi mhnes telika....Tous ypoloipous 4 tha diavaze OperaChic.

Gloriana said...

Aman Parsi, k'ego epatha mia krisi taytotitas me to 10 mines (les na me mperdepse me sena?) lol.

Den exo kanena problima me tin kritiki kai tis epikriseis. Antithetos se kapoia simeia exei kai dikio o escamillo-anonymos kai kala kanei an exei agnes protheseis. Ton kalo malista na sxoliasei kai aytos oti allo thelei.

Alloste i leitoyrgeia tou blog exei ayto to skopo. Na ekthetei o katheis tin prosopiki toy apopsi.

Dyo simeia me lupisan:

1) i emmoni toy na xrisimopoiei tis lexeis: anoxi kai dimokratia me tetoio tropo poy fobamai oti me odigei sti skepsi oti exei kapoies... fasistoeidis apopseis - eyxomai na pefto exo eilikrina. Alimono an i dimokratia odigei sti... fimosi! To blog einai MH-KERDOSKOPIKO den yparxei kapoio symferon me tis apopseis poy gtrafoyme.

2) to dromo poy piran ta epomena post (apo to arxiko toy) moiraia -me tin periergi sxedon tautoxroni parembasi toy anonymous -odigoyn kai pali tis skepseis moy kapoy... Kai pali eyxomai na kano ego lathos.

Kleinontas na po oti exo ekthesei DHMOSIA KAI EPONYMA tis apopseis moy kai exo dextei epikriseis kai to antitheto gi' ayto apo pragmatika eponumous axiologoys anthropoys kai toys eyxaristo.
H anonymia moy - me tin anoxi toy diadiktyoy -(to kalytero anekdoto poy akoysa tis teleytaies 8 meres)ginetai gia enan kai mono logo: giati exo sxesi me tin klasiki moysiki kai moy zitithike na to kano apo synergates moy.

Mahler, simfono me osa les. Panta oi atakes soy einai petyximenes kai as sti leme merikes fores.

Re paidia lete na me KLEISOYN?

Gloriana said...

Mahler peri Kavaliotidas Aida:

Des edo:
http://operailove.blogspot.com/2007/08/aida.html

Gloriana said...

Pige kaneis stin parastasi tis Pemptis? Me ayti tin pagonia poy eixe egine? Xerei kaneis???